911 GT2 RS: cel mai puternic Porsche din toate timpurile!

Forțați de pozele „scurse” pe internet, cei de la Porsche au prezentat azi detaliile și fotografiile oficiale ale celui mai puternic model de stradă din istoria mărcii: GT2 RS. Derivată din sălbaticul GT2, această versiune RS (RennSport) este interpretarea extremă a clasicului 911.

Mai ușoară cu 70 de kilograme și cu 90 cai-putere mai puternică decât GT2, mașina este o adevărată bombă pe roți. Cei 620 cai-putere „storși” dintr-un motor boxer de 3,6 litri cu ajutorul a două turbocompresoare sunt transmiși toți roților spate! Semn clar că asta nu e o mașină pentru oricine. Trebuie să ai simțurile foarte ascuțite să poți pilota o asemenea „bestie” măcar la 50 la sută din potențialul ei maxim.

Inginerii de la Porsche au ales pentru această sportivă desăvârșită o transmisie manuală în șase trepte. Nu una secvențială, nu una cu dublu-ambreiaj de tip PDK. Pentru că nici o cutie robotizată nu poate implica pilotul la fel de mult ca una manuală, indiferent cu câte zecimi de secundă este mai rapidă. Respect maxim pentru asta.

La final, câteva cifre: 3,5 secunde accelerația de la 0 la 100 km/h, 330 km/h viteza maximă, 1.370 kilograme. A, și încă ceva: GT2 RS va fi produs în doar 500 de exemplare, la un preț de 237.578 euro (în Germania).

Și un filmuleț de promovare realizat într-un stil complet atipic Porsche dar care surprinde perfect caracterul lui 911 GT2 RS:

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *