A sosit Logan hatchback! Pardon, Sandero

sandero11.jpgDacia a adus la Geneva Sandero, un hatchback bazat pe platforma tehnică a lui Logan, dar care afişează un stil complet diferit de al acestuia. Marca patronată de Renault a făcut eforturi mai mari în ceea ce priveşte designul, Sandero având o identitate stilistică proprie. Maşina nu este însă o noutate absolută, fiind practic o „rebranduire” a modelului Renault Sandero, prezentat la Salonul de la Paris anul trecut. Dacia Sandero inaugurează totodată şi noua siglă a mărcii, una care se aseamănă izbitor cu un desfăcător de sticle.

sandero14.jpg

Deşi nu surprinde prin ceva anume, designul este agreabil. Partea frontală aduce prospeţime în gama Dacia, o dată cu sigla schimbându-se şi forma grilei radiatorului, dintr-una triunghiulară într-una dreptunghiulară. Farurile îmbracă bine colţurile caroseriei, iar spoilerul agresiv completează în mod fericit „faţa” lui Sandero. Apropo, oficialii Dacia susţineau în toamnă că modelul Dacia copie a lui Renault Sandero va purta alt nume. Până la urmă se pare că nu au avut inspiraţie. Ar fi fost frumos ca Dacia să aibă măcar un model cu nume de rezonanţă românească. Revenind la design, din lateral şi din spate Sandero nu mi se pare la fel de reuşit. Mânerele portierelor par din alt film, iar hayon-ul este prea bombat (fără îndoială o concesie făcută aspectului utilitar). Totuşi, este un model low-cost, aşa că nici designul nu putea fi unul extravagant.

sandero22.jpg

Interior redesenat, motoare păstrate

Habitaclul aminteşte de Logan ca structură, însă francezii au lucrat mult la detalii. Bordul este mai rotunjit, consola centrală se îmbină armonios cu cele două aerisiri de deasupra, iar butoanele de pe consolă au primit un „facelift”. Şi feţele portierelor au fost redesenate, în ton cu noua tapiţerie. Spaţiul interior corespunde clasei compacte, la fel şi dimensiunile exterioare: 4,02 metri lungime, 1,75 metri lăţime şi 1,53 metri înălţime. Portbagajul poate înghiţi 320 litri (1.200 litri atunci când bancheta spate este rabatată complet). Totodată, Dacia susţine că cinci persoane pot călători confortabil în Sandero, datorită lăţimii de 1.425 mm la nivelul coatelor pasagerilor din spate.

sandero31.jpg

Nimic nou sub capotă. Sandero preia aceleaşi motoare de la Logan, două pe benzină şi două diesel. În primul caz este vorba de cunoscutele 1,4 litri de 75 CP şi 1,6 litri 90 CP, iar în al doilea de la fel de cunoscutul 1,5 litri dCi, disponibil în două versiuni de putere: 70 şi 85 CP. Nimic oficial despre preţ, doar indiciul că Sandero va fi o maşină compactă vândută la preţul uneia de clasă mică. Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, a lăsat însă să scape o informaţie preţioasă: cel mai ieftin Sandero va costa peste 7.000 euro, iar cea mai scumpă versiune nu va depăşi 10.000 euro. Livrările vor demara în iunie 2008.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.