Adio, Lucian Garbacea!

lucian_garbaceaLa nici un an de la trecerea în nefiinţă a lui Laurenţiu Moldovan, motorsportul românesc este din nou îndoliat. Săptămâna trecută, la Raliul Iaşiului, Lucian Gârbacea Senior şi-a pierdut viaţa în urma unui accident violent, petrecut în timpul unei probe speciale, pe un sector de mare viteză. Ca pilot care a avut un accident la curse din care a scăpat ca prin urechile acului şi ca om care a avut ocazia să stea de vorbă cu ambii piloţi dispăruţi, mi-e greu să exprim în cuvinte ceea ce simt… Şi totuşi…

Ce poţi să spui în faţa unei asemenea drame, mai ales când ştii că ţi se poate întâmpla şi ţie? Cum poţi, ca pilot mai mult sau mai puţin profesionist, să mergi mai departe? Cum poţi să le spui celor dragi că e un sport sigur şi că nu se poate să ţi se întâmple nimic? Sunt întrebări la care mi-e tot mai greu să răspund.

L-am cunoscut pe Lucian Gârbacea în 2008 la Râşnov, când a debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României. Îmi amintesc că venise la acea etapă cu un Citroen C2 R2 şi că reuşise timpi foarte buni. Am intrat în vorbă cu el şi mi-am dat seama că am în faţă un om teribil de pasionat, preocupat de performanţă, dar în acelaşi timp foarte deschis şi amabil. Un gentleman racer, aşa cum sunt foarte puţini la noi.

Înainte să ajung să concurez, m-am întrebat de multe ori ce resorturi interioare pot împinge un pilot să se urce într-o maşină de curse după ce a avut un accident serios. Răspunsul l-am aflat doar după ce eu însumi am trecut prin aşa ceva. În 2007, pe traseul de la Poiana Braşov, la a doua cursă din cariera mea, am derapat pe ploaie într-un viraj de stânga şi m-am izbit violent cu partea dreaptă a maşinii de un parapet de beton.

Maşina a fost distrusă complet, dar eu nu am avut nimic! Mi-am dat seama că lipsa de experienţă a fost de vină şi că nu se poate termina aşa aventura mea la curse, aşa că la o lună distanţă am revenit, cu o altă maşină. Deh, sportul ăsta e ca un drog. Eu am avut norocul ca în acea zonă să existe acel parapet, altfel nu ştiu ce s-ar fi întâmplat dacă ajungeam în prăpastia de dincolo…

Dar Lucian nu a avut acest noroc. Maşina lui s-a izbit de un copac la 140 km/h, chiar cu uşa din partea pilotului. Iată că şi într-o maşină nouă, foarte sigură, cum este acel Renault Clio, poţi să-ţi pierzi viaţa. Aşa a fost să fie. Din păcate acest om nu a mai avut ocazia să revină după accident. Sunt convins că ar fi făcut-o. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

PS: Fiul lui, Lucian Gârbacea Jr., el însuşi pilot de raliuri, a concurat la Raliul Iaşiului. Nu pot să-mi închipui ce e în sufletul lui. Dacă pierderea tatălui îl va face să renunţe la acest sport, toată lumea îl va înţelege. Dacă va continua, toţi vom fi alături de el.

Foto: www.autorally.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Adio, Lucian Garbacea!”

  1. Salut, te ajut cu placere, atat cat pot si cat ma pricep si eu. Vorbim pe mess

  2. sal … de ceva timp ma gandesc k ar fi bine sa a apuc si eu de curse sau ceva de genu .
    Ma gandesc k decat sa ma intrec p sosele , la liniute sau cu altii , poate k ar fi mai bn sa imi arat fortele in ceva organizat si care sa ma motiveze si mai mult.
    As dori niste sfaturi de la tn dak poti.
    Id-ul meu este ct565.
    Chiar asa vrea sa aflu mai multe informatii de la tn , deoarece tu esti deja akolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.