Alfa Romeo 4C Concept, supercar-ul poporului


Vă mai amintiţi de sloganul „Cuore sportivo”? Se pare că oamenii de la Alfa Romeo şi l-au amintit şi ei, iar următorul lucru pe care l-au făcut a fost 4C Concept. Acest coupe compact cu două locuri va fi produs începând din 2012 şi va reprezenta o alternativă pentru modele precum Audi TT Coupe, Peugeot RCZ, dar şi pentru pseudo-coupe-uri precum VW Scirocco R. Iar dacă preţul lui 4C va sări de 40.000 euro, atunci va avea de înfruntat concurenţi redutabili precum Lotus Elise şi chiar Porsche Cayman.

Greutate de 850 kilograme!
În lupta cu toate modelele de mai sus, Alfa 4C va dispune de nişte atuuri interesante: motorul va fi amplasat central, va avea tracţiune spate (doar Lotus şi Porsche au caracteristici similare) şi o greutate de sub 850 kg. Da, aţi citit bine, 850 kg pentru un coupe compact de 4 metri lungime. Cum e posibil? Păi, întreaga caroserie este realizată din fibră de carbon. La o asemenea greutate, Alfa Romeo nu avea nevoie să pună un motor mare şi greu pe 4C, fiind suficient cel turbo cu injecţie directă de benzină de 1,75 litri, folosit şi de Giulietta Quadrifoglio Verde.

0-100 km/h în mai puţin de 5 secunde, 250 km/h viteză maximă
Alfa Romeo nu a dezvăluit ce putere va dezvolta pe coupe motorul de 1,75 litri, însă a comunicat că raportul greutate/putere va fi sub valoarea de 4 kg/CP, astfel că 4C Concept e capabil de performanţe impresionante: 0-100 km/h în mai puţin de 5 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h. Datorită amplasării centrale a motorului, distribuţia maselor pe cele două punţi este de 40/60 (faţă/spate), fapt ce promite o ţinută de drum excelentă.

Bravo Alfa! În sfârşit o maşină inteligentă care demonstrează că poţi obţine performanţe apropiate de un supercar fără să cheltuieşti o avere pentru asta. După părerea mea, cheia succesului acestui model va fi preţul: dacă va fi oferit la maximum 40.000 euro va reprezenta o ofertă imbatabilă. Să nu uităm că şi Volkswagen dezvoltă împreună cu Porsche un roadster compact cu tracţiune spate, care va avea probabil şi o versiune coupe. Acela cred că va fi rivalul principal al lui 4C.

Am lăsat la urmă designul. Este evident că e inspirat de 8C Competizione, iar Alfa poate fi criticată din acest punct de vedere. Acest stil a fost impus cu forţa unor modele ca MiTo şi Giulietta, pe care nu se potriveşte absolut deloc, iar acum nu mai pare deloc special. Mai mult, proporţiile şi unele detalii ale lui 4C „aduc” oarecum şi cu Lotus Evora. Mă aşteptam la ceva mai original, însă până la producţia de serie se pot schimba multe…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Alfa Romeo 4C Concept, supercar-ul poporului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.