Alfa Romeo 4C Concept, supercar-ul poporului


Vă mai amintiţi de sloganul „Cuore sportivo”? Se pare că oamenii de la Alfa Romeo şi l-au amintit şi ei, iar următorul lucru pe care l-au făcut a fost 4C Concept. Acest coupe compact cu două locuri va fi produs începând din 2012 şi va reprezenta o alternativă pentru modele precum Audi TT Coupe, Peugeot RCZ, dar şi pentru pseudo-coupe-uri precum VW Scirocco R. Iar dacă preţul lui 4C va sări de 40.000 euro, atunci va avea de înfruntat concurenţi redutabili precum Lotus Elise şi chiar Porsche Cayman.

Greutate de 850 kilograme!
În lupta cu toate modelele de mai sus, Alfa 4C va dispune de nişte atuuri interesante: motorul va fi amplasat central, va avea tracţiune spate (doar Lotus şi Porsche au caracteristici similare) şi o greutate de sub 850 kg. Da, aţi citit bine, 850 kg pentru un coupe compact de 4 metri lungime. Cum e posibil? Păi, întreaga caroserie este realizată din fibră de carbon. La o asemenea greutate, Alfa Romeo nu avea nevoie să pună un motor mare şi greu pe 4C, fiind suficient cel turbo cu injecţie directă de benzină de 1,75 litri, folosit şi de Giulietta Quadrifoglio Verde.

0-100 km/h în mai puţin de 5 secunde, 250 km/h viteză maximă
Alfa Romeo nu a dezvăluit ce putere va dezvolta pe coupe motorul de 1,75 litri, însă a comunicat că raportul greutate/putere va fi sub valoarea de 4 kg/CP, astfel că 4C Concept e capabil de performanţe impresionante: 0-100 km/h în mai puţin de 5 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h. Datorită amplasării centrale a motorului, distribuţia maselor pe cele două punţi este de 40/60 (faţă/spate), fapt ce promite o ţinută de drum excelentă.

Bravo Alfa! În sfârşit o maşină inteligentă care demonstrează că poţi obţine performanţe apropiate de un supercar fără să cheltuieşti o avere pentru asta. După părerea mea, cheia succesului acestui model va fi preţul: dacă va fi oferit la maximum 40.000 euro va reprezenta o ofertă imbatabilă. Să nu uităm că şi Volkswagen dezvoltă împreună cu Porsche un roadster compact cu tracţiune spate, care va avea probabil şi o versiune coupe. Acela cred că va fi rivalul principal al lui 4C.

Am lăsat la urmă designul. Este evident că e inspirat de 8C Competizione, iar Alfa poate fi criticată din acest punct de vedere. Acest stil a fost impus cu forţa unor modele ca MiTo şi Giulietta, pe care nu se potriveşte absolut deloc, iar acum nu mai pare deloc special. Mai mult, proporţiile şi unele detalii ale lui 4C „aduc” oarecum şi cu Lotus Evora. Mă aşteptam la ceva mai original, însă până la producţia de serie se pot schimba multe…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Alfa Romeo 4C Concept, supercar-ul poporului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *