La doi ani distanță de conceptul 4C prezentat la Geneva, Alfa Romeo va aduce la salonul auto de luna viitoare din orașul elvețian versiunea de serie a mașinii sale sport cu motor amplasat central și tracțiune spate.
Noul Alfa Romeo 4C preia aproape neschimbat designul conceptului, ceea ce e un lucru bun, pentru că mașina arată absolut superb. E un model esențial pentru marca Alfa Romeo, prin care italienii vor să revină la origini și să se relanseze în S.U.A. – 4C fiind primul Alfa Romeo care va fi oferit peste Ocean după o pauză de 18 ani.
Așadar, Alfa Romeo 4C are misiunea de a revitaliza marca italiană de esență sportivă („Cuore sportivo”, poate cel mai bun slogan din istoria auto), prin trei calități: performanță, design italian și excelență tehnică.
Motor cu patru cilindri de 1,75 litri amplasat central
Concepută de inginerii Alfa Romeo și produsă în uzina Maserati din Modena, noua Alfa va ajunge pe piețele din Europa în acest an, iar în State spre finalul anului. Numele 4C este o referire la istoricul bogat al mărcii, modelele 8C și 6C din anii 1930 și 1940 desemnând mașini sport cu motoare cu 8 și 6 cilindri.
Ați ghicit, 4C are patru cilindri, dar asta nu înseamnă că va suferi la capitolul putere. Propulsorul turbo cu injecție directă de benzină de 1,75 litri, construit integral din aluminiu, promite performanțe demne de un supercar, în combinație cu transmisia TCT cu dublu ambreiaj și modul Race oferit în premieră pe un Alfa Romeo, suplimentar celor deja cunoscute (Dynamic, Natural și All Weather).
Motorul este o evoluție a celui de pe Giulietta Quadrifoglio Verde, unde dezvoltă 235 CP. Foarte probabil, pe 4C puterea va fi mai mare (Alfa nu dezvăluie încă detalii). În plus, 4C a fost dezvoltat folosind tehnologii și materiale de la mașinile supersport (inclusiv de la 8C Competizione): fibra de carbon, aluminiul și tracțiunea spate sunt cele mai importante dintre acestea. Un amănunt important este că șasiul este realizat din fibră de carbon.
Din păcate italienii au fost cam zgârciți cu fotografiile, oferind doar trei, toate de exterior. Comunicatul de presă ne asigură însă că habitaclul a fost conceput pentru a oferi o satisfacție maximă șoferului, fiind totodată decorat cu elemente din fibră de carbon.
Sub 4 metri lungime, 2 metri lățime, 1,18 metri înălțime
Interesante sunt și dimensiunile compacte ale lui 4C: sub 4 metri lungime, dar 2 metri lățime (!), doar 1,18 metri înălțime și un ampatament de sub 2,4 metri. Doar simpla enumerare a acestora îi va excita pe fanii condusului sportiv: ele se traduc printr-un centru de greutate foarte coborât care garantează o stabilitate sporită pe viraje și agilitate. La final, încă o cifră importantă: raportul dintre greutatea mașinii și cai-putere este de sub 4 kg/CP, ceea ce înseamnă că la o greutate de puțin sub 1000 kg (așa se laudă Alfa), 4C ar dezvolta în jur de 250 CP.
Toate cifrele și mult mai multe fotografii cu 4C sperăm să avem la începutul lunii viitoare când Alfa Romeo va prezenta oficial mașina la Geneva.
Da, de preturi sunt si eu foarte curios.
Cu frumuseţea maşinilor lor ne-au obişnuit deja. Sunt doar curios cum va sta la capitolul fiabilitate şi ce preţuri vor afişa pentru acest model.
cei de la alfa romeo nu au stat niciodata rau la design,au ei alte lacune