(Alfa) Romeo si Giulietta…

AlfaRomeoGiulietta_01Mult-aşteptatul urmaş al lui Alfa Romeo 147 nu se va numi Milano, aşa cum era stabilit, ci Giulietta, omagiu adus modelului sportiv cu acelaşi nume produs de constructorul italian în perioada 1954-1965. Alfa Romeo a prezentat deja primele fotografii ale noului model, aşa că haideţi să-l descoperim.

Un MiTo mai mare

După cum arătau şi pozele-spion din vară, designul Giuliettei este influenţat clar de mezinul MiTo, dar vine ca o continuare firească a lui 147: avem inconfundabila grilă triunghiulară a radiatorului, dar şi mânerele portierelor din spate disimulate în montantul C. Acestea din urmă, împreună cu decupajul geamurilor laterale, dau maşinii un aer sportiv, de coupe.

În schimb, farurile sunt inspirate de cele ale supercar-ului 8C Competizione. Partea posterioară inspiră şi ea sportivitate, această impresie fiind dată de luneta de mici dimensiuni, înclinată şi decupată în formă de „V” în partea de jos, dar şi de cele două evacuări cromate, amplasate în extremităţi.

Faţă de 147, Giulietta este mai voluminoasă: are 4,35 metri lungime, 1,80 metri lăţime şi 1,46 metri înălţime, ampatamentul fiind de 2,63 metri. Această creştere în gabarit se traduce printr-un spaţiu interior mai mare ca la 147,  portbagajul având, de asemenea, un volum sporit (350 litri, cu 60 litri mai mult decât la 147).

Motoare cu puteri între 105 şi 170 CP

Realizată pe aceeaşi platformă cu Fiat Bravo şi Lancia Delta, Giulietta va fi disponibilă la lansare cu două propulsoare pe benzină, de 120 (1,4 litri) şi 170 cai-putere (1,4 litri MultiAir), dar şi cu două diesel-uri, de 105 (1,6 litri) şi 170 cai-putere (2,o litri). La fel ca Mito, noul model compact Alfa Romeo beneficiază de dispozitivul „Alfa DNA”, care variază răspunsul motorului, asistarea direcţiei sau funcţionarea controlului tracţiunii sau a ESP-ului, existând trei programe: normal, sport şi iarnă. Toate propulsoarele beneficiază de sistemul Stop&Start.

Fanii sportivelor Alfa nu trebuie să dispere, pentru că va exista mai târziu şi un model de peste 200 cai-putere. Acesta se va numi „Quadrifoglio Verde” şi va fi propulsat de un motor turbo de 1,7 litri şi 235 cai-putere. Pe străzi, Alfa Romeo Giulietta îşi va face apariţia în România în toamna anului viitor.

Foto: Alfa Romeo

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

4 comentarii la “(Alfa) Romeo si Giulietta…”

  1. Farurile nu sunt inspirate de la MiTo, ci de la 8C… toata partea frontala mai bine zis. Superba masina…

  2. Va fi un turbo de 1,75 litri si 235 cai-putere. Incepand cu modelul MiTo, versiunile GTA si-au schimbat numele in „Quadrifoglio Verde”

  3. superba masina. sunt curios ce motorizare va avea versiunea urmasa alui Alfa Romeo 147 GTA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *