Alfabetul Audi incepe cu A1

După nenumărate teasere în care ne-au arătat ba farurile, ba pielea din interior, ba cine ştie ce alte nebunii, cei de la Audi s-au lăsat de jocuri şi au prezentat primele fotografii oficiale cu mezinul A1, concurentul propus de germani pentru segmentul premium al clasei mici.

Adică pentru aceia care strâmbă din nas la vederea unui Polo sau unei Fiesta, dar sunt extaziaţi când văd un Mini sau o Alfa MiTo. Îi ştim cu toţii, sunt fiţoşii şi fiţoasele marilor oraşe. Aşa, deci designul. Există un risc atunci când dai ‘jde mii de teasere înainte de lansare: lumea nu mai e surprinsă de rezultatul final. Ştiam deja cum arată A1 încă dinainte să fie lansat. Personal, nu cred că arată rău. Dar nici nu mă dă pe spate (sincer, nici un Audi nu mă dă pe spate la capitolul ăsta).

Design plicticos marca Audi

În afara farurilor mai îndrăzneţe, A1 nu aduce noutăţi semnificative: grila single-frame e acolo, spatele pare transplantat de la Audi Q5, iar rotunjimile caroseriei sunt exagerate. Probabil că din cauza asta au vopsit diferit arcurile care unesc montantul A de montantul C, pentru a mai diminua din impresia de masivitate. Mă aşteptam la o alură mai atletică, mai sportivă. Dar asta fiindcă sunt bărbat. Iar A1 nu e destinat în principal bărbaţilor, ci femeilor. Deci, punct lovit!

Platformă tehnică de la VW Polo

Ca dimensiuni, A1 este lung de 3,95 metri, lat de 1,74 metri şi înalt de 1,42 metri, adică are un gabarit similar cu Alfa Romeo MiTo şi Citroen DS3 şi uşor mai mare decât Mini. Aş adăuga şi Polo în lista asta, pentru că, de fapt, A1 este pe dedesubt un Polo. De la care moşteneşte inclusiv două dintre motoare, cele diesel. Este vorba de propulsoarele 1.6 TDI de 90 CP şi 1.6 TDI de 105 CP. Primul este şi cel mai economic din gamă, mulţumindu-se cu 3,8 litri de motorină la suta de kilometri. Dar cine să fie atât de zgârcit să nu aleagă motorul mai puternic, care consumă cu doar 0,1 litri mai mult?

La capitolul benzină, există două opţiuni: 1.2 TFSI de 85 CP şi 1.4 TFSI de 120 CP. Nici acestea nu consumă mult: 5,1, respectiv 5,4 litri/100 km. Toate motoarele sunt cuplate la transmisii manuale cu cinci trepte, doar cel de 122 CP beneficiind de şase trepte. Opţional, pentru acesta se poate alege şi o transmisie automată S-Tronic, cu şapte rapoarte.

Vânzările încep în vară, la un preţ de pornire nu mai mare de 16.000 euro. Succes Audi, dar eu merg pe mâna lui Polo. Băiete, un 1.2 TSI, te rog!

UPDATE: Audi a confirmat, prin vocea preşedintelui Rupert Stadtler, că A1 va fi produs în încă două versiuni de caroserie: Sportback, cu cinci portiere (2011) şi Cabriolet (2012). Tot în 2012 va apărea şi S1, versiunea cea mai sportivă, care va avea 180 CP. În plus, din 2011 îşi vor face apariţia în gamă şi alte motorizări: 1.2 TFSI de 105 CP, 1.2 TDI de 75 CP, 2.0 TDI de 140 CP şi 1.4 TFSI de 150 CP.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.