Ambitii globale pentru noul Ford Focus

ford_focus6Cu numai o zi înainte de prezentarea oficială de la Detroit, Ford a dat publicităţii primele fotografii şi informaţii despre a treia generaţie a compactei Focus. Prezentat în versiune sedan şi hatchback, noul Focus este, conform boss-ului Alan Mullaly, cel mai important produs al mărcii în ultimii 25 de ani.

Şi asta deoarece va fi o maşină globală, urmând să se vândă în 122 de ţări. Până în 2012, platforma sa tehnică va fi folosită de 10 modele înrudite, producţia estimată de Ford pentru gama Focus fiind de 2 milioane de maşini pe an.

Design modern, dar cuminte

Atât sedanul, cât şi hatchback-ul au aceleaşi dimensiuni cu actualele modele, însă afişează un nou stil. Partea frontală „americanizată”, cu faruri subţiri, alungite şi grila fină a radiatorului, este combinată cu un profil lateral asemănător celui actual dar mai dinamic, precum şi cu o parte posterioară „franceză”, stopurile trimiţând cu gândul la noul Megane (mă refer la hatchback).

Chiar dacă nu afişează un design revoluţionar, îmi place noul Focus din faţă şi din lateral, însă partea posterioară mă dezamăgeşte. Cred că se putea face o treabă mult mai bună acolo. Şi când spun asta mă refer la forma şi dimensiunea stopurilor, care mi se par nepotrivite şi exagerate, atât la hatchback, cât şi la sedan.

Noi motoare, noi transmisii

Interiorul este modern, realizat în jurul şoferului, cu o consolă centrală înaltă şi o calitate superioară a finisării (cel puţin asta îmi spun pozele). La capitolul motorizări, în Europa va fi oferit un nou motor turbo pe benzină, cu injecţie directă, de 1,6 litri. Acesta îl va înlocui pe cel de 2 litri, urmând să ofere performanţe mai bune şi un consum mai mic. Îmbunătăţiri vor primi şi diesel-urile, iar Ford va oferi şi o transmisie Powershift cu dublu-ambreiaj şi şase trepte.

Noul Focus va fi lansat simultan în SUA şi Europa la începutul lui 2011 şi va fi fabricat în Germania, SUA, China, Spania şi Rusia.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.