Ambitii globale pentru noul Ford Focus

ford_focus6Cu numai o zi înainte de prezentarea oficială de la Detroit, Ford a dat publicităţii primele fotografii şi informaţii despre a treia generaţie a compactei Focus. Prezentat în versiune sedan şi hatchback, noul Focus este, conform boss-ului Alan Mullaly, cel mai important produs al mărcii în ultimii 25 de ani.

Şi asta deoarece va fi o maşină globală, urmând să se vândă în 122 de ţări. Până în 2012, platforma sa tehnică va fi folosită de 10 modele înrudite, producţia estimată de Ford pentru gama Focus fiind de 2 milioane de maşini pe an.

Design modern, dar cuminte

Atât sedanul, cât şi hatchback-ul au aceleaşi dimensiuni cu actualele modele, însă afişează un nou stil. Partea frontală „americanizată”, cu faruri subţiri, alungite şi grila fină a radiatorului, este combinată cu un profil lateral asemănător celui actual dar mai dinamic, precum şi cu o parte posterioară „franceză”, stopurile trimiţând cu gândul la noul Megane (mă refer la hatchback).

Chiar dacă nu afişează un design revoluţionar, îmi place noul Focus din faţă şi din lateral, însă partea posterioară mă dezamăgeşte. Cred că se putea face o treabă mult mai bună acolo. Şi când spun asta mă refer la forma şi dimensiunea stopurilor, care mi se par nepotrivite şi exagerate, atât la hatchback, cât şi la sedan.

Noi motoare, noi transmisii

Interiorul este modern, realizat în jurul şoferului, cu o consolă centrală înaltă şi o calitate superioară a finisării (cel puţin asta îmi spun pozele). La capitolul motorizări, în Europa va fi oferit un nou motor turbo pe benzină, cu injecţie directă, de 1,6 litri. Acesta îl va înlocui pe cel de 2 litri, urmând să ofere performanţe mai bune şi un consum mai mic. Îmbunătăţiri vor primi şi diesel-urile, iar Ford va oferi şi o transmisie Powershift cu dublu-ambreiaj şi şase trepte.

Noul Focus va fi lansat simultan în SUA şi Europa la începutul lui 2011 şi va fi fabricat în Germania, SUA, China, Spania şi Rusia.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *