Andy Warhol, Mercedes-Benz, arta…

Faimosul artist pop Andy Warhol lucra în 1987, anul morții sale, la o serie de picturi comandate de Daimler-Benz pentru sărbătorirea centenarului companiei. Americanul de origine slovacă nu a apucat să termine lucrările, însă cele finalizate pot fi admirate pe viu la Viena în această perioadă, pentru doar a doua oară în istoria lor.

În 1986, Daimler-Benz îi comanda artistului 80 de lucrări de artă inspirate de 20 de modele Mercedes-Benz. Warhol a acceptat imediat proiectul, însă moartea sa neașteptată, survenită un an mai târziu în urma unei operații la vezica biliară, a lăsat proiectul în aer.

Iată însă că acum, după mai mult de 20 de ani în care au fost inaccesibile publicului, lucrările finalizate de Warhol (35 de picturi pe pânză şi 12 desene reprezentând opt modele Mercedes-Benz) sunt toate expuse la Muzeul Albertina din Viena. Artistul a avut misiunea de a puncta momentele importante din istoria companiei, iar modelele alese sunt reprezentative: de la celebrul triciclu al lui Benz (Benz Patent Motorwagen – 1888), considerat primul automobil din lume, la legendarul 300SL Gullwing (1954) sau conceptul de avangardă C111 (1970).

Unele dintre maşini au fost desenate de Warhol de mână, cum ar fi monopostul W125 din 1937, iar altele au fost portretizate plecând de la fotografii schematizate, pe care le-a suprapus de mai multe ori pe aceeaşi pânză – cum e cazul modelului 400 Touring Car din 1925.

Expoziţia intitulată „Andy Warhol. Cars” include însă şi alte lucrări inspirate de maşinile mărcii din Stuttgart, incluzând desene şi picturi de Robert Longo, videoclipuri de Silvie Fluery şi sculpturi de Vincent Szarek. Aproape toate cele 60 de lucrări ale expoziţiei aparţin colecţiei Daimler.

Expoziţia poate fi vizitată până în 16 mai, aşa că dacă aveţi drum prin capitala Austriei şi iubiţi arta modernă, ştiţi unde să mergeţi. Singura dată când aceste lucrări au mai fost expuse în public a fost în 1988, la Tubingen, Germania.

PS: Mi-am permis să folosesc una dintre lucrări ca wallpaper la contul de Twitter. Eu zic că arată foarte bine.

Via | Der Spiegel

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.