Ascundeti copiii! Apare Bentley Mulsanne

mulsanne1Nu mai văd eu bine sau faţa noului Bentley chiar arată ca naiba? Când am privit primele poze puteam să pun pariu că e o nouă copie nereuşită „made in China”. Din păcate însă, e „the real thing”…

Păcat, pentru că maşina e una foarte importantă pentru exclusivistul constructor englez. Mulsanne e primul Bentley adevărat din 1930 încoace, toate modelele construite de atunci şi până acum sub brand-ul fondat de Walter Owen Bentley fiind fie Rolls-Royce-uri la care se schimba doar sigla (inclusiv Arnage), fie Volkswagen-uri Phaeton cosmetizate.

Cu Mulsanne însă, designerii britanici au căzut în patima tradiţiei, fiind prea preocupaţi ca maşina să preia ceva de la maiestuoasa limuzină 8-Litre din 1930, ultimul Bentley adevărat, de la care se revendică noul model. Şi s-au oprit la faruri, Mulsanne primind faruri aproape identice, atât ca formă, cât şi ca mărime cu cele de pe maşina interbelică. Numai că pe Mulsanne acestea sunt hidoase! Se potrivesc ca nuca-n perete. Şi e păcat, pentru că, din spate şi din profil, maşina arată excepţional.

Dezvăluită lumii la Pebble Beach Concours d’Elegance, limuzina Mulsanne îi urmează lui Arnage, fiind cel mai mare şi mai luxos model din gamă şi un concurent pentru Rolls-Royce Phantom. Platforma tehnică a fost special realizată pentru acest model, iar maşina va fi comercializată doar într-o singură versiune (fără ampatament lung ca Arnage).

E adevărat, în timp acest model va constitui baza pe care vor fi realizate noile Azure şi Brooklands. Sub capota lui Mulsanne se va afla acelaşi „antic” V8 de 6,75 litri, serios actualizat. Detalii mai multe vom primi la Salonul Auto de la Frankfurt. Până atunci se zvoneşte că preţurile vor începe de la circa 230.000 euro. La banii ăştia, cel mai reconfortant e că dinăuntru nu-i vezi faţa hidoasă…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.