Asezati-va linistiti! Ferrari nu va produce un SUV si nici un coupe cu patru usi

Ferrari-599-GTB-2006Unele lucruri nu se schimbă niciodată și e bine că e așa. Cel mai bun exemplu din lumea auto e pentru mine Ferrari. Marcă sport exclusivistă prin excelență, Ferrari a fost întotdeauna deasupra competitorilor (dacă putem vorbi despre așa ceva), într-o zonă rarefiată, inaccesibilă. În asta constă și fascinația pe care „Căluțul cabrat” o exercită asupra pasionaților.

Așa că am răsuflat ușurat când am citit această știre, potrivit căreia Ferrari nu va produce niciodată un SUV sau un alt model cu patru uși (fie el un așa-zis „coupe” sau sedan). Într-un interviu acordat revistei germane Auto Motor Und Sport, președintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a explicat că SUV-urile și sedan-urile sunt incompatibile cu marca Ferrari pentru că nu exercită aceeași atracție emoțională precum un coupe cu două portiere. Capisci?

E simplu: Ferrari vrea să rămână un constructor de mașini sport pure. „Trebuie să știi dacă vrei să gătești paste sau pește,” a spus Montezemolo cu privire la acest subiect, adăugând că sarcina de a dezvolta un sedan supersport concurent pentru Aston Martin Rapide, dar și un SUV care să rivalizeze cu viitoarele modele similare de la Aston Martin, Lamborghini și Bentley îi revine diviziei Maserati.

Și mai interesantă e opinia lui Montezemolo cu privire la un viitor model entry-level cu șase cilindri, care să readucă la viață numele Dino. „Un Ferrari mic și ieftin nu e un Ferrari – basta!„, a exclamat boss-ul din Maranello.

E simplu să fii Ferrari în ziua de azi. Când competitorii tăi fac compromisuri, tu nu trebuie decât să păstrezi drumul pe care ai apucat din 1947 încoace, adică să produci mașini sport de excepție. E adevărat, ajută foarte mult să ai un brand precum Maserati care să facă „treaba murdară”.

PS: Poate unii vor spune că shooting-brake-ul FF și coupe-cabrioletul California sunt compromisuri. Nu știu dacă e așa, însă dacă punem aceste modele lângă un Porsche Cayenne sau un Porsche Panamera, compromis devine brusc un cuvânt mult prea tare.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Asezati-va linistiti! Ferrari nu va produce un SUV si nici un coupe cu patru usi”

  1. Nici nu ma asteptam la o schimbare din partea celor de la Ferrari, tare Montezemolo cu raspunsul lui oricum, nu cred ca il poate contrazice cineva cu remarca sa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.