Unele lucruri nu se schimbă niciodată și e bine că e așa. Cel mai bun exemplu din lumea auto e pentru mine Ferrari. Marcă sport exclusivistă prin excelență, Ferrari a fost întotdeauna deasupra competitorilor (dacă putem vorbi despre așa ceva), într-o zonă rarefiată, inaccesibilă. În asta constă și fascinația pe care „Căluțul cabrat” o exercită asupra pasionaților.
Așa că am răsuflat ușurat când am citit această știre, potrivit căreia Ferrari nu va produce niciodată un SUV sau un alt model cu patru uși (fie el un așa-zis „coupe” sau sedan). Într-un interviu acordat revistei germane Auto Motor Und Sport, președintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a explicat că SUV-urile și sedan-urile sunt incompatibile cu marca Ferrari pentru că nu exercită aceeași atracție emoțională precum un coupe cu două portiere. Capisci?
E simplu: Ferrari vrea să rămână un constructor de mașini sport pure. „Trebuie să știi dacă vrei să gătești paste sau pește,” a spus Montezemolo cu privire la acest subiect, adăugând că sarcina de a dezvolta un sedan supersport concurent pentru Aston Martin Rapide, dar și un SUV care să rivalizeze cu viitoarele modele similare de la Aston Martin, Lamborghini și Bentley îi revine diviziei Maserati.
Și mai interesantă e opinia lui Montezemolo cu privire la un viitor model entry-level cu șase cilindri, care să readucă la viață numele Dino. „Un Ferrari mic și ieftin nu e un Ferrari – basta!„, a exclamat boss-ul din Maranello.
E simplu să fii Ferrari în ziua de azi. Când competitorii tăi fac compromisuri, tu nu trebuie decât să păstrezi drumul pe care ai apucat din 1947 încoace, adică să produci mașini sport de excepție. E adevărat, ajută foarte mult să ai un brand precum Maserati care să facă „treaba murdară”.
PS: Poate unii vor spune că shooting-brake-ul FF și coupe-cabrioletul California sunt compromisuri. Nu știu dacă e așa, însă dacă punem aceste modele lângă un Porsche Cayenne sau un Porsche Panamera, compromis devine brusc un cuvânt mult prea tare.
Nici nu ma asteptam la o schimbare din partea celor de la Ferrari, tare Montezemolo cu raspunsul lui oricum, nu cred ca il poate contrazice cineva cu remarca sa