Aston Martin V12 Zagato, o masina de curse speciala

Aston Martin și Zagato au prezentat la Villa d’Este Concorso d’Eleganza un model absolut impresionant pentru a sărbători 50 de ani de la prima colaborare dintre constructorul britanic şi carosierul italian.

Denumit Aston Martin V12 Zagato, acest concept este bazat pe tehnica lui Aston Martin V12 Vantage, numai că spre deosebire de alte concepte, nu-și va petrece timpul pe la expoziții și saloane auto ci va concura la cursa de 24 de ore de la Nurburgring (25-26 iunie).

Designul mașinii este inspirat din modele mai vechi Aston Zagato, precum DB4GT Zagato, V8 Vantage Zagato și DB7 Zagato. Combinația dintre liniile clasice ale lui Aston Martin V12 Vantage și „artificiile” de stil realizate de Zagato este una impresionantă. Munca la acest proiect a început în 2010, caroseria din aluminiu fiind asamblată și modelată manual, exact cum procedau carosierii în trecut. Aripa față de exemplu conține șapte elemente diferite combinate și finisate manual pentru a obține o piesă unitară.

Elemente precum plafonul sculptat foarte înclinat, aerisirile uriașe din aripile față, stopurile „înfundate” în caroserie, linia neconvențională a părții din spate sau difuzorul de aer imens îi conferă lui V12 Zagato un aspect agresiv și elegant deopotrivă. Sub capota motorului se află același motor V12 de 6.0 litri care dezvoltă 517 CP și 570 Nm, exact ca în cazul lui V12 Vantage. Spre deosebire de acesta însă, V12 Zagato este mai ușor datorită pregătirii pentru curse, ceea ce înseamnă că e și mai rapid. Accelerația de la 0 la 100 km/h este estimată la puțin sub 4 secunde.

La cursa de la Nurburgring vor participa două astfel de modele, însă planurile Aston Martin și Zagato nu se opresc aici. Modelul va fi produs într-o serie limitată și pentru stradă.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Aston Martin V12 Zagato, o masina de curse speciala”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.