Au revoir, Citroen C6!

Citroen a anunțat că încetează astăzi producția limuzinei C6, vârful de gamă al mărcii franceze. Este un moment semnificativ și trist din punctul meu de vedere, pentru că dispare ultimul model premium de clasă mare al Franței, după Renault Vel Satis în 2009 și Peugeot 607 în 2010 (nu, Renault Latitude nu se pune pentru că e un Samsung).

În șapte ani de prezență pe piață, C6 a fost fabricat în doar 23.384 exemplare, o cifră liliputană dacă este să o comparăm cu rezultatele tripletei germane Audi A6 – BMW Seria 5 – Mercedes E-Class. Dar Citroen C6 nu a țintit niciodată clientul tipic de Audi, BMW și Mercedes.

Acest model s-a adresat celor care nu sunt ghidați de spiritul de turmă și nu au idei preconcepute. Dacă pentru majoritatea clienților de limuzine germane imaginea de marcă și convențiile sociale sunt singurele criterii de achiziție, pentru clienții de C6 primează criteriile emoționale. Este vorba de bucuria și de satisfacția pe care ți le oferă o mașină cu un design avangardist, cu un confort la rulare demn de covorul fermecat și atât de rară încât de multe ori ai impresia că deții un unicat.

Am avut ocazia să conduc un C6 acum vreo 5 ani. Este una dintre puținele mașini care mi-au rămas proaspete în minte și acum. Ce linii ale caroseriei, ce suspensie… Fără îndoială, cea mai confortabilă și mai silențioasă mașină pe care am condus-o vreodată. Suspensia pneumatică Hydractive absoarbe toate denivelările fără ca pasagerii să simtă ceva, te simți ca într-un vapor care trece peste valuri line.

M-a impresionat și calitatea fabricației, mult peste ceea ce oferă Citroen în mod obișnuit și apropiată de cea a rivalelor germane, dar și spațiul interior, în special pentru pasagerii din spate. Motorul V6 HDi de 2,7 litri și 204  CP cuplat la o transmisie automată mi s-a părut alegerea ideală pentru o mașină de 4,9 metri lungime: cuplu suficient (440 Nm) disponibil în orice moment, silențiozitate și confort maxim în utilizare. În 2009, acest motor a fost înlocuit de un 3.0 HDi V6 de 240 CP (prezent și pe modelele Jaguar).

Din păcate, Citroen a făcut o greșeală cu C6: l-a vândut prea scump. Prea scump nu pentru câtă mașină primeai de banii respectivi, ci prea scump pentru un Citroen. Dovada este deprecierea uriașă a lui C6 pe piața second-hand. Dacă un C6 3.0 HDi V6 nou-nouț costă 58.930 Euro în Germania, pe piața second hand un model similar se vinde cu 15.000 Euro (sub 100.000 km și cu toate dotările). Cât despre versiunea 2.7 HDi V6, prețurile sunt chiar la jumătate. Așadar, dacă vreți o mașină de lux ieftină și foarte rară, Citroen C6 e o variantă demnă de luat în calcul. Și nu vă speriați de poveștile cu fiabilitatea: intrați pe site-urile unde proprietarii de C6 își varsă năduful și veți vedea că e mult mai fiabil decât credeați. Peste ani, un Citroen C6 va valora destul de mult.

PS: Apropo de Citroen, trebuie spus că biroul din România al acestei mărci și-a încetat oficial activitatea, importul automobilelor Citroen în România urmând să fie realizat de compania Trust Motors, importatorul Peugeot. Nu trebuie să ne mire, cuvântul de ordine în concernul PSA Peugeot Citroen este acum „restructurare”, iar piața românească, redusă la niște vânzări ridicole, nu mai justifica prezența oficială a constructorului. Păcat…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *