Citroen a anunțat că încetează astăzi producția limuzinei C6, vârful de gamă al mărcii franceze. Este un moment semnificativ și trist din punctul meu de vedere, pentru că dispare ultimul model premium de clasă mare al Franței, după Renault Vel Satis în 2009 și Peugeot 607 în 2010 (nu, Renault Latitude nu se pune pentru că e un Samsung).
În șapte ani de prezență pe piață, C6 a fost fabricat în doar 23.384 exemplare, o cifră liliputană dacă este să o comparăm cu rezultatele tripletei germane Audi A6 – BMW Seria 5 – Mercedes E-Class. Dar Citroen C6 nu a țintit niciodată clientul tipic de Audi, BMW și Mercedes.
Acest model s-a adresat celor care nu sunt ghidați de spiritul de turmă și nu au idei preconcepute. Dacă pentru majoritatea clienților de limuzine germane imaginea de marcă și convențiile sociale sunt singurele criterii de achiziție, pentru clienții de C6 primează criteriile emoționale. Este vorba de bucuria și de satisfacția pe care ți le oferă o mașină cu un design avangardist, cu un confort la rulare demn de covorul fermecat și atât de rară încât de multe ori ai impresia că deții un unicat.
Am avut ocazia să conduc un C6 acum vreo 5 ani. Este una dintre puținele mașini care mi-au rămas proaspete în minte și acum. Ce linii ale caroseriei, ce suspensie… Fără îndoială, cea mai confortabilă și mai silențioasă mașină pe care am condus-o vreodată. Suspensia pneumatică Hydractive absoarbe toate denivelările fără ca pasagerii să simtă ceva, te simți ca într-un vapor care trece peste valuri line.
M-a impresionat și calitatea fabricației, mult peste ceea ce oferă Citroen în mod obișnuit și apropiată de cea a rivalelor germane, dar și spațiul interior, în special pentru pasagerii din spate. Motorul V6 HDi de 2,7 litri și 204 CP cuplat la o transmisie automată mi s-a părut alegerea ideală pentru o mașină de 4,9 metri lungime: cuplu suficient (440 Nm) disponibil în orice moment, silențiozitate și confort maxim în utilizare. În 2009, acest motor a fost înlocuit de un 3.0 HDi V6 de 240 CP (prezent și pe modelele Jaguar).
Din păcate, Citroen a făcut o greșeală cu C6: l-a vândut prea scump. Prea scump nu pentru câtă mașină primeai de banii respectivi, ci prea scump pentru un Citroen. Dovada este deprecierea uriașă a lui C6 pe piața second-hand. Dacă un C6 3.0 HDi V6 nou-nouț costă 58.930 Euro în Germania, pe piața second hand un model similar se vinde cu 15.000 Euro (sub 100.000 km și cu toate dotările). Cât despre versiunea 2.7 HDi V6, prețurile sunt chiar la jumătate. Așadar, dacă vreți o mașină de lux ieftină și foarte rară, Citroen C6 e o variantă demnă de luat în calcul. Și nu vă speriați de poveștile cu fiabilitatea: intrați pe site-urile unde proprietarii de C6 își varsă năduful și veți vedea că e mult mai fiabil decât credeați. Peste ani, un Citroen C6 va valora destul de mult.
PS: Apropo de Citroen, trebuie spus că biroul din România al acestei mărci și-a încetat oficial activitatea, importul automobilelor Citroen în România urmând să fie realizat de compania Trust Motors, importatorul Peugeot. Nu trebuie să ne mire, cuvântul de ordine în concernul PSA Peugeot Citroen este acum „restructurare”, iar piața românească, redusă la niște vânzări ridicole, nu mai justifica prezența oficială a constructorului. Păcat…
Proprietar de C6 stare noua. Dupa 50 de mii de km si peste alte 100 de modele de la diferite marci, spun clar: C6 is the king!