Audi aduce la Geneva un sedan care prefigureaza viitoarea generatie A3

Noua generaţie a modelului compact A3 va fi prezentată de Audi în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt, însă până atunci bavarezii ne oferă un preview al acesteia. Este vorba de un concept de sedan compact, dezvăluit deocamdată doar în trei schiţe, fotografiile urmând a fi disponibile o dată cu lansarea oficială de săptămâna viitoare de la Geneva.
Din cele trei desene se observă puternica asemănare cu noul A6, în special la nivelul farurilor, dar şi la partea frontală în general.

Privit din profil, A3 Concept păstrează linia sedan-urilor Audi, având suprafaţa vitrată decupată în stilul unui coupe şi bineînţeles, „trademark-ul” celor trei geamuri laterale. O noutate ar fi designul mânerelor portierelor, dar s-ar putea ca acesta să fie propriu doar conceptului. Cât priveşte partea posterioară, aceasta dă impresia de forţă şi eleganţă în acelaşi timp. După părerea mea, e cel mai frumos spate de Audi de până acum.

Audi A3 Concept are o lungime de 4,44 metri (cât un Volvo S40), o lăţime de 1,84 metri (cu 8 cm mai mare ca A3-ul actual) şi o înălţime de 1,39 metri (cu 3 cm mai puţin decât A3). Cam aşa trebuie să ne imaginăm viitoarea generaţie A3, care va avea în mod sigur şi o versiune sedan, gândită mai ales pentru piaţa americană, mare consumatoare de berline.

Cât despre motorizare, conceptul A3 de la Geneva este propulsat de un 5 în linie turbo de 2,5 litri, care dezvoltă 408 CP (practic e o versiune mai „tunată” a propulsorului de pe RS3 şi TT RS). Dacă adăugăm în ecuaţie tracţiunea integrală şi transmisia automată S-Tronic cu şapte trepte, putem spune că avem în faţă viitorul RS3 Sedan.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.