Audi aduce la Geneva un sedan care prefigureaza viitoarea generatie A3

Noua generaţie a modelului compact A3 va fi prezentată de Audi în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt, însă până atunci bavarezii ne oferă un preview al acesteia. Este vorba de un concept de sedan compact, dezvăluit deocamdată doar în trei schiţe, fotografiile urmând a fi disponibile o dată cu lansarea oficială de săptămâna viitoare de la Geneva.
Din cele trei desene se observă puternica asemănare cu noul A6, în special la nivelul farurilor, dar şi la partea frontală în general.

Privit din profil, A3 Concept păstrează linia sedan-urilor Audi, având suprafaţa vitrată decupată în stilul unui coupe şi bineînţeles, „trademark-ul” celor trei geamuri laterale. O noutate ar fi designul mânerelor portierelor, dar s-ar putea ca acesta să fie propriu doar conceptului. Cât priveşte partea posterioară, aceasta dă impresia de forţă şi eleganţă în acelaşi timp. După părerea mea, e cel mai frumos spate de Audi de până acum.

Audi A3 Concept are o lungime de 4,44 metri (cât un Volvo S40), o lăţime de 1,84 metri (cu 8 cm mai mare ca A3-ul actual) şi o înălţime de 1,39 metri (cu 3 cm mai puţin decât A3). Cam aşa trebuie să ne imaginăm viitoarea generaţie A3, care va avea în mod sigur şi o versiune sedan, gândită mai ales pentru piaţa americană, mare consumatoare de berline.

Cât despre motorizare, conceptul A3 de la Geneva este propulsat de un 5 în linie turbo de 2,5 litri, care dezvoltă 408 CP (practic e o versiune mai „tunată” a propulsorului de pe RS3 şi TT RS). Dacă adăugăm în ecuaţie tracţiunea integrală şi transmisia automată S-Tronic cu şapte trepte, putem spune că avem în faţă viitorul RS3 Sedan.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *