Audi improvizeaza un rival pentru CLS

a5sportback4Cu cheltuieli minime, Audi a scos din mânecă un nou model care să rivalizeze cu limocoupe-ul CLS şi cu nou-venitul BMW Seria 5 Gran Turismo. Reţeta e simplă: se ia o platformă de A4/A5, se mixează designul berlinei cu al coupe-ului şi se modifică doar partea din spate, realizată în stil hatchback.

Cu toate că poate fi considerată o improvizaţie, maşina arată foarte bine. Sportback-ul preia punctele tari ale A5-ului şi, în plus, nu are stângăcia unui A4 (nici acum nu pot să-mi dau seama ce nu-mi place la maşina asta, dar ştiu clar că nu-mi place). Practic, cred că aşa trebuia să arate A4 de la bun început.

La fel ca la CLS, geamurile portierelor nu au rame, însă spre deosebire de Merţ, la Sportback montantul central există. Din păcate, pentru că fără acesta aerul de coupe ar fi fost mult mai evident. În rest, noutatea e dată doar de felul cum se „termină” maşina în spate, cu o a cincea uşă (în genul unui Renault Laguna hatch).

Motoare cunoscute

Ca motorizări, vor exista foarte multe opţiuni. Pentru cei care preferă „benzinarele”, Audi oferă trei motoare pentru început: 2.0 TFSI de 180 CP, 2.0 TFSI de 211 CP şi  la 3.2 FSI V6 de 265 CP. Diesel-urile sunt reprezentate de cunoscutele 2.0 TDI de 170 CP, 2.7 TDI de 190 CP şi 3.0 TDI V6 de 240 CP. Toate propulsoarele sunt Euro 5, iar cele pe motorină au toate filtru de particule.

Combinaţiile sunt multiple, de la tracţiunea faţă la cea integrală şi de la transmisiile manuale la cele cu dublu-ambreiaj S-Tronic. În total sunt şase motoare oferite la lansare, alte trei urmând să sosească în 2010. Toate modelele vin cu sistemul de regenerare a energiei de frânare, iar cele echipate cu motoare de 2 litri au şi sistemul stop-start.

Faţă de berlina A4, A5 Sportback are garda la sol mai mică cu 36 mm, iar pentru a justifica ambiţiile sportive, înăuntru există doar patru locuri.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.