Audi improvizeaza un rival pentru CLS

a5sportback4Cu cheltuieli minime, Audi a scos din mânecă un nou model care să rivalizeze cu limocoupe-ul CLS şi cu nou-venitul BMW Seria 5 Gran Turismo. Reţeta e simplă: se ia o platformă de A4/A5, se mixează designul berlinei cu al coupe-ului şi se modifică doar partea din spate, realizată în stil hatchback.

Cu toate că poate fi considerată o improvizaţie, maşina arată foarte bine. Sportback-ul preia punctele tari ale A5-ului şi, în plus, nu are stângăcia unui A4 (nici acum nu pot să-mi dau seama ce nu-mi place la maşina asta, dar ştiu clar că nu-mi place). Practic, cred că aşa trebuia să arate A4 de la bun început.

La fel ca la CLS, geamurile portierelor nu au rame, însă spre deosebire de Merţ, la Sportback montantul central există. Din păcate, pentru că fără acesta aerul de coupe ar fi fost mult mai evident. În rest, noutatea e dată doar de felul cum se „termină” maşina în spate, cu o a cincea uşă (în genul unui Renault Laguna hatch).

Motoare cunoscute

Ca motorizări, vor exista foarte multe opţiuni. Pentru cei care preferă „benzinarele”, Audi oferă trei motoare pentru început: 2.0 TFSI de 180 CP, 2.0 TFSI de 211 CP şi  la 3.2 FSI V6 de 265 CP. Diesel-urile sunt reprezentate de cunoscutele 2.0 TDI de 170 CP, 2.7 TDI de 190 CP şi 3.0 TDI V6 de 240 CP. Toate propulsoarele sunt Euro 5, iar cele pe motorină au toate filtru de particule.

Combinaţiile sunt multiple, de la tracţiunea faţă la cea integrală şi de la transmisiile manuale la cele cu dublu-ambreiaj S-Tronic. În total sunt şase motoare oferite la lansare, alte trei urmând să sosească în 2010. Toate modelele vin cu sistemul de regenerare a energiei de frânare, iar cele echipate cu motoare de 2 litri au şi sistemul stop-start.

Faţă de berlina A4, A5 Sportback are garda la sol mai mică cu 36 mm, iar pentru a justifica ambiţiile sportive, înăuntru există doar patru locuri.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *