Audi prezinta R18, noul prototip pentru Le Mans

Schimbare radicală pentru Audi la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2011. Germanii au dezvăluit noul prototip R18, care diferă semnificativ de predecesoarele sale. Noile reguli impuse de ACO, organizatorul celebrei curse de anduranţă, i-au determinat pe cei de la Audi să treacă de la caroseria tip barchetta (folosită cu succes timp de 10 ani) la cea tip coupe.

Dezvăluit aseară la Ingolstadt, înlocuitorul lui R15+ este propulsat de un motor V6 turbodiesel, dotat cu sistem de recuperare a energiei. Cilindreea a fost redusă de la 5,5 litri la 3,7 litri, astfel că aerodinamica a căpătat un rol mai important decât până acum, pierderea de putere a propulsoarelor trebuind compensată prin optimizarea aerodinamicii.

Noile reguli înseamnă că trebuie să ai un plafon ca să fii competitiv. Schimburile de piloţi sunt întotdeauna mai uşoare la maşinile deschise, însă modificarea regulilor ne-a obligat să facem asta„, a declarat boss-ul Audi Motorsport, Wolfgang Ulrich. „Motoarele de capacitate mai mică fac eficienţa aerodinamică mai importantă decât până acum„, a adăugat acesta.

Un alt beneficiu important este că piloţii nu vor mai obosi atât de tare ca înainte, când erau expuşi fluxului de aer şi capriciilor vremii. Maşina va primi botezul competiţiei pe 8 mai, la cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps, însă până atunci va trece printr-un program intens de testare.

Foto: Audi

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Audi prezinta R18, noul prototip pentru Le Mans”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *