Audi prezinta R18, noul prototip pentru Le Mans

Schimbare radicală pentru Audi la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2011. Germanii au dezvăluit noul prototip R18, care diferă semnificativ de predecesoarele sale. Noile reguli impuse de ACO, organizatorul celebrei curse de anduranţă, i-au determinat pe cei de la Audi să treacă de la caroseria tip barchetta (folosită cu succes timp de 10 ani) la cea tip coupe.

Dezvăluit aseară la Ingolstadt, înlocuitorul lui R15+ este propulsat de un motor V6 turbodiesel, dotat cu sistem de recuperare a energiei. Cilindreea a fost redusă de la 5,5 litri la 3,7 litri, astfel că aerodinamica a căpătat un rol mai important decât până acum, pierderea de putere a propulsoarelor trebuind compensată prin optimizarea aerodinamicii.

Noile reguli înseamnă că trebuie să ai un plafon ca să fii competitiv. Schimburile de piloţi sunt întotdeauna mai uşoare la maşinile deschise, însă modificarea regulilor ne-a obligat să facem asta„, a declarat boss-ul Audi Motorsport, Wolfgang Ulrich. „Motoarele de capacitate mai mică fac eficienţa aerodinamică mai importantă decât până acum„, a adăugat acesta.

Un alt beneficiu important este că piloţii nu vor mai obosi atât de tare ca înainte, când erau expuşi fluxului de aer şi capriciilor vremii. Maşina va primi botezul competiţiei pe 8 mai, la cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps, însă până atunci va trece printr-un program intens de testare.

Foto: Audi

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Audi prezinta R18, noul prototip pentru Le Mans”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.