La aproape doi ani de la lansarea modelului A1 cu trei uşi, Audi prezintă versiunea în cinci uşi, denumită A1 Sportback. Deşi sunt fan declarat al modelelor sportive (sau cel puţin a celor cu aspect mai sportiv), designul lui A1 Sportback îmi pare mai armonios decât al fratelui cu trei uşi.
Cu toate că Audi a adăugat două uşi, lungimea rămâne aceeaşi – 3,95 metri. Doar înălţimea şi lăţimea s-au modificat, cu câte 6 milimetri fiecare, pentru ca pasagerii din spate să beneficieze de un spaţiu uşor mai mare. Apropo, A1 Sportback vine standard în configuraţie cu patru locuri, dar opţional şi fără cost suplimentar Audi oferă maşina şi cu cinci locuri. Capacitatea portbagajului a rămas aceeaşi – 270 litri – dar ajunge la 920 litri cu bancheta spate rabatată.
Motoare cu puteri între 86 şi 185 CP
Motoarele sunt aceleaşi, trei TFSI-uri şi trei TDI-uri, cu puteri cuprinse între 86 CP şi 185 CP. La capitolul benzinare intrarea în gamă e asigurată de propulsorul de 1,2 litri şi 86 CP, care consumă în medie 5,1 litri/100 km. Cele două motoare de 1,4 litri, cu puteri de 122, respectiv 185 CP, completează gama pe benzină. Ultimul e şi cel mai puternic (cel puţin pentru moment), asigurând un demaraj de la 0 la 100 km/h în 7 secunde şi o viteză maximă de 227 km/h.
Cele trei diesel-uri oferite vin cu două cilindree diferite: două motoare de 1,6 litri, cu 90 sau 105 CP, şi un 2,0 litri de 143 CP. Motoarele de 1,6 litri sunt evident cele mai economice, ambele consumând doar 3,8 litri/100 km în combinaţie cu transmisia manuală. Uşor mai gurmand e motorul de 2,0 litri – 4,1 litri/100 km, însă compensează prin sprintul de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde.
Audi oferă opţional cutia automată S-Tronic cu şapte trepte pentru modelul 1.4 TFSI de 122 CP şi pentru 1.6 TDI de 90 CP, pe modelul de 185 CP aceasta fiind standard. Toate versiunile dispun de un sistem start-stop, cu excepţia lui 1.6 TDI cu S-Tronic şi a lui 1.4 TFSI de 185 CP.
Audi A1 Sportback va fi lansat pe piaţa europeană la începutul lui 2012, la un preţ de pornire de 16.950 euro (în Germania, TVA inclus) pentru versiunea 1.2 TFSI de 86 CP, echipare Attraction. Modelul 1.6 TDI pleacă de la 19.050 euro. Mult prea mult pentru un Volkswagen Polo recarosat 🙂
Pare destul de interesant profilul, sigur motorizarea va fi la inaltime dar, oare, va mai prinde la masa de tineri de pretutindeni hartuiti de criza?