Audi pune inca doua usi pe A1 si obtine A1 Sportback

La aproape doi ani de la lansarea modelului A1 cu trei uşi, Audi prezintă versiunea în cinci uşi, denumită A1 Sportback. Deşi sunt fan declarat al modelelor sportive (sau cel puţin a celor cu aspect mai sportiv), designul lui A1 Sportback îmi pare mai armonios decât al fratelui cu trei uşi.

Cu toate că Audi a adăugat două uşi, lungimea rămâne aceeaşi – 3,95 metri. Doar înălţimea şi lăţimea s-au modificat, cu câte 6 milimetri fiecare, pentru ca pasagerii din spate să beneficieze de un spaţiu uşor mai mare. Apropo, A1 Sportback vine standard în configuraţie cu patru locuri, dar opţional şi fără cost suplimentar Audi oferă maşina şi cu cinci locuri. Capacitatea portbagajului a rămas aceeaşi – 270 litri – dar ajunge la 920 litri cu bancheta spate rabatată.

Motoare cu puteri între 86 şi 185 CP
Motoarele sunt aceleaşi, trei TFSI-uri şi trei TDI-uri, cu puteri cuprinse între 86 CP şi 185 CP. La capitolul benzinare intrarea în gamă e asigurată de propulsorul de 1,2 litri şi 86 CP, care consumă în medie 5,1 litri/100 km. Cele două motoare de 1,4 litri, cu puteri de 122, respectiv 185 CP, completează gama pe benzină. Ultimul e şi cel mai puternic (cel puţin pentru moment), asigurând un demaraj de la 0 la 100 km/h în 7 secunde şi o viteză maximă de 227 km/h.

Cele trei diesel-uri oferite vin cu două cilindree diferite: două motoare de 1,6 litri, cu 90 sau 105 CP, şi un 2,0 litri de 143 CP. Motoarele de 1,6 litri sunt evident cele mai economice, ambele consumând doar 3,8 litri/100 km în combinaţie cu transmisia manuală. Uşor mai gurmand e motorul de 2,0 litri – 4,1 litri/100 km, însă compensează prin sprintul de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde.

Audi oferă opţional cutia automată S-Tronic cu şapte trepte pentru modelul 1.4 TFSI de 122 CP şi pentru 1.6 TDI de 90 CP, pe modelul de 185 CP aceasta fiind standard. Toate versiunile dispun de un sistem start-stop, cu excepţia lui 1.6 TDI cu S-Tronic şi a lui 1.4 TFSI de 185 CP.

Audi A1 Sportback va fi lansat pe piaţa europeană la începutul lui 2012, la un preţ de pornire de 16.950 euro (în Germania, TVA inclus) pentru versiunea 1.2 TFSI de 86 CP, echipare Attraction. Modelul 1.6 TDI pleacă de la 19.050 euro. Mult prea mult pentru un Volkswagen Polo recarosat 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Audi pune inca doua usi pe A1 si obtine A1 Sportback”

  1. Pare destul de interesant profilul, sigur motorizarea va fi la inaltime dar, oare, va mai prinde la masa de tineri de pretutindeni hartuiti de criza?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.