Audi pune inca doua usi pe A1 si obtine A1 Sportback

La aproape doi ani de la lansarea modelului A1 cu trei uşi, Audi prezintă versiunea în cinci uşi, denumită A1 Sportback. Deşi sunt fan declarat al modelelor sportive (sau cel puţin a celor cu aspect mai sportiv), designul lui A1 Sportback îmi pare mai armonios decât al fratelui cu trei uşi.

Cu toate că Audi a adăugat două uşi, lungimea rămâne aceeaşi – 3,95 metri. Doar înălţimea şi lăţimea s-au modificat, cu câte 6 milimetri fiecare, pentru ca pasagerii din spate să beneficieze de un spaţiu uşor mai mare. Apropo, A1 Sportback vine standard în configuraţie cu patru locuri, dar opţional şi fără cost suplimentar Audi oferă maşina şi cu cinci locuri. Capacitatea portbagajului a rămas aceeaşi – 270 litri – dar ajunge la 920 litri cu bancheta spate rabatată.

Motoare cu puteri între 86 şi 185 CP
Motoarele sunt aceleaşi, trei TFSI-uri şi trei TDI-uri, cu puteri cuprinse între 86 CP şi 185 CP. La capitolul benzinare intrarea în gamă e asigurată de propulsorul de 1,2 litri şi 86 CP, care consumă în medie 5,1 litri/100 km. Cele două motoare de 1,4 litri, cu puteri de 122, respectiv 185 CP, completează gama pe benzină. Ultimul e şi cel mai puternic (cel puţin pentru moment), asigurând un demaraj de la 0 la 100 km/h în 7 secunde şi o viteză maximă de 227 km/h.

Cele trei diesel-uri oferite vin cu două cilindree diferite: două motoare de 1,6 litri, cu 90 sau 105 CP, şi un 2,0 litri de 143 CP. Motoarele de 1,6 litri sunt evident cele mai economice, ambele consumând doar 3,8 litri/100 km în combinaţie cu transmisia manuală. Uşor mai gurmand e motorul de 2,0 litri – 4,1 litri/100 km, însă compensează prin sprintul de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde.

Audi oferă opţional cutia automată S-Tronic cu şapte trepte pentru modelul 1.4 TFSI de 122 CP şi pentru 1.6 TDI de 90 CP, pe modelul de 185 CP aceasta fiind standard. Toate versiunile dispun de un sistem start-stop, cu excepţia lui 1.6 TDI cu S-Tronic şi a lui 1.4 TFSI de 185 CP.

Audi A1 Sportback va fi lansat pe piaţa europeană la începutul lui 2012, la un preţ de pornire de 16.950 euro (în Germania, TVA inclus) pentru versiunea 1.2 TFSI de 86 CP, echipare Attraction. Modelul 1.6 TDI pleacă de la 19.050 euro. Mult prea mult pentru un Volkswagen Polo recarosat 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Audi pune inca doua usi pe A1 si obtine A1 Sportback”

  1. Pare destul de interesant profilul, sigur motorizarea va fi la inaltime dar, oare, va mai prinde la masa de tineri de pretutindeni hartuiti de criza?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *