Audi Q3 prezentat oficial inainte de debutul de la Shanghai

Audi îşi extinde gama de SUV-uri anul acesta cu modelul Q3, un SUV compact cu care marca din Ingolstadt vrea să atace modele premium din segment precum BMW X1 sau Range Rover Evoque. Inspirat de conceptul Cross Coupe quattro din 2007, Q3 nu surprinde cu nimic din punctul de vedere al designului, fiind un Q5 la scară mai mică.

Cu toate astea, impresia mea e că arată mai bine decât Q5, având un design mai expresiv, în special în zona frontală, şi un profil mai dinamic, datorat lunetei înclinate. Oricum, faţă de conceptul Cross Coupe quattro designul a fost banalizat, aşa că nu ştiu câţi îşi vor da seama că au în faţă un Q3 şi nu un Q5.

Bazat pe platforma lui Volkswagen Tiguan, Audi Q3 are 4,39 metri lungime, 1,83 metri lăţime şi 1,60 metri înălţime, ceea ce nu-l face semnificativ mai mic decât Q5. Diferenţele sunt mici între cele două modele: 24 cm în lungime, 5 cm în lăţime şi 5,3 cm în înălţime. Portbagajul are un volum de 460 litri care poate ajunge la 1.365 litri dacă bancheta spate este rabatată.

Motoare cu puteri cuprinse între 140 şi 211 CP
Motorizările disponibile la debut sunt în număr de trei, două benzinare de 2 litri TFSI care dezvoltă 170, respectiv 211 CP, plus un diesel tot de 2 litri şi 177 CP. Ulterior lansării pe piaţă, diesel-ul va fi oferit şi într-o versiune de 140 CP, care va fi cea mai economică din gama Q3. Aceasta va fi oferită doar cu tracţiune faţă şi va oferi un consum mediu de 5,2 litri/100 km. Un consum plauzibil având în vedere că toate modelele vor fi oferite cu sistem start/stop standard şi cu sistem de recuperare a energiei generate la frânare. În plus, Audi Q3 cu tracţiune faţă va cântări sub 1,5 tone, capota motorului şi hayonul fiind realizate din aluminiu.

În versiunea de 211 CP, Q3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h. Toate cele trei motorizări oferite la lansare sunt disponibile cu tracţiunea integrală quattro. Motorul diesel de 140 CP şi cel pe benzină de 170 CP vor fi cuplate la transmisii manuale cu şase trepte, în timp ce versiunile cele mai puternice vor beneficia de transmisii S-Tronic cu şapte trepte.

Interiorul e mult mai interesant decât exteriorul, având influenţe de la mezinul A1 dar structura de bază este preluată de la interiorul viitorului A3. Preţul de bază al lui Q3 va fi de 29.900 euro în Germania iar primele livrări vor avea loc în iunie. Modelul va fi construit în uzina SEAT  din Martorell, Spania.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Audi Q3 prezentat oficial inainte de debutul de la Shanghai”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *