Audi îşi extinde gama de SUV-uri anul acesta cu modelul Q3, un SUV compact cu care marca din Ingolstadt vrea să atace modele premium din segment precum BMW X1 sau Range Rover Evoque. Inspirat de conceptul Cross Coupe quattro din 2007, Q3 nu surprinde cu nimic din punctul de vedere al designului, fiind un Q5 la scară mai mică.
Cu toate astea, impresia mea e că arată mai bine decât Q5, având un design mai expresiv, în special în zona frontală, şi un profil mai dinamic, datorat lunetei înclinate. Oricum, faţă de conceptul Cross Coupe quattro designul a fost banalizat, aşa că nu ştiu câţi îşi vor da seama că au în faţă un Q3 şi nu un Q5.
Bazat pe platforma lui Volkswagen Tiguan, Audi Q3 are 4,39 metri lungime, 1,83 metri lăţime şi 1,60 metri înălţime, ceea ce nu-l face semnificativ mai mic decât Q5. Diferenţele sunt mici între cele două modele: 24 cm în lungime, 5 cm în lăţime şi 5,3 cm în înălţime. Portbagajul are un volum de 460 litri care poate ajunge la 1.365 litri dacă bancheta spate este rabatată.
Motoare cu puteri cuprinse între 140 şi 211 CP
Motorizările disponibile la debut sunt în număr de trei, două benzinare de 2 litri TFSI care dezvoltă 170, respectiv 211 CP, plus un diesel tot de 2 litri şi 177 CP. Ulterior lansării pe piaţă, diesel-ul va fi oferit şi într-o versiune de 140 CP, care va fi cea mai economică din gama Q3. Aceasta va fi oferită doar cu tracţiune faţă şi va oferi un consum mediu de 5,2 litri/100 km. Un consum plauzibil având în vedere că toate modelele vor fi oferite cu sistem start/stop standard şi cu sistem de recuperare a energiei generate la frânare. În plus, Audi Q3 cu tracţiune faţă va cântări sub 1,5 tone, capota motorului şi hayonul fiind realizate din aluminiu.
În versiunea de 211 CP, Q3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h. Toate cele trei motorizări oferite la lansare sunt disponibile cu tracţiunea integrală quattro. Motorul diesel de 140 CP şi cel pe benzină de 170 CP vor fi cuplate la transmisii manuale cu şase trepte, în timp ce versiunile cele mai puternice vor beneficia de transmisii S-Tronic cu şapte trepte.
Interiorul e mult mai interesant decât exteriorul, având influenţe de la mezinul A1 dar structura de bază este preluată de la interiorul viitorului A3. Preţul de bază al lui Q3 va fi de 29.900 euro în Germania iar primele livrări vor avea loc în iunie. Modelul va fi construit în uzina SEAT din Martorell, Spania.
Arata destul de ok, dar nu prea ii vad rostul. E un Q5 mai mic. Probabil doar pt oras