Audi R15 TDI castiga cursa de debut

audir15tdi11Noul pretendent Audi la titlul Le Mans din 2009, modelul R15 TDI, a debutat cu dreptul în America, câştigând cursa de 12 ore de la Sebring. Allan McNish, Tom Kristensen şi Rinaldo Capello au pilotat noul bolid Audi spre prima lui victorie, după o luptă strânsă cu rivalii de la Peugeot. Pentru danezul Kristensen este a cincea victorie pe aerodromul din Florida, fiind singurul pilot care se poate lăuda cu un astfel de palmares la Sebring.

Peugeot a pierdut la limită duelul cu Audi, echipajul Montagny/Bourdais/Sarrazin terminând cursa pe locul secund, în timp ce locul al treilea a revenit tot unui Audi, pilotat de trioul Rockenfeller/Luhr/Werner. Cursa s-a derulat în favoarea Audi pe toată durata ei, cu excepţia unei scurte perioade în care Bourdais a reuşit să ofere un avans de jumătate de minut echipei Peugeot. Pilotul de Formula 1 a avut însă ghinionul unei pene de cauciuc exact când rula aproape de Kristensen, cu trei ore înainte de final.

audir15tdi1

Cu toate acestea, Peugeot a reuşit din nou să se apropie de Audi, însă în ultima parte a cursei Allan McNish nu a mai putut fi prins de rivalii săi, reuşind o performanţă fenomenală. „Pana de cauciuc nu ne-a ajutat, dar Allan McNish ne-a omorât de-a dreptul„, a spus Bourdais. „Am fost un pic mai rapid decât Audi, dar din momentul în care Allan şi-a început şarja nu am mai putut face nimic. Pare că traficul nu are nici un impact asupra performanţelor lui. Pare să fie de pe altă planetă„, a declarat Bourdais, recunoscând meritele scoţianului.

audir15tdi2

Pentru Audi următoarea cursă va fi chiar cea de 24 de ore de la Le Mans, compania germană luând decizia să nu participe la întreg sezonul ALMS (American Le Mans Series) şi nici la cel european Le Mans Series, ci doar la cursele emblemă ale fiecărui campionat: Sebring şi Le Mans.

La clasa LMP2 victoria a revenit echipei Acura, prin Adrian Fernandez şi Luis Diaz, iar la GT1 echipajului Corvette Johnny O’Connell, Jan Magnussen şi Antonio Garcia. Clasa GT2 a fost câştigată de Ferrari, prin Jaime Melo, Mika Salo şi Pierre Kaffer.

CLASAMENT SEBRING 12 HOURS:

Loc/Clasă/Piloţi/Maşină/Timp

1. LMP1 Capello/Kristensen/McNish Audi R15 TDI 12h00m38.638s

2. LMP1 Montagny/Sarrazin/Bourdais Peugeot 908 HDi FAP + 22.279s

3. LMP1 Luhr/Rockenfeller/Werner Audi R15 TDI + 2 tururi

4. LMP2 Fernandez/Diaz Acura ARX-01B + 23 tururi

5. LMP1 Minassian/Lamy/Klien Peugeot 908 HDi FAP + 27 tururi

6. GT1 O’Connell/Magnussen/Garcia Corvette C6.R + 34 tururi

7. GT1 Gavin/Beretta/Fassler Corvette C6.R + 35 tururi

8. GT2 Melo/Kaffer/Salo Ferrari 430 GT + 51 tururi

9. GT2 Companc/Russo/Bruni Ferrari 430 GT + 53 tururi

10. GT2 Farnbacher/James Panoz Esperante + 54 tururi

11. GT2 Bergmeister/Long/Lieb Porsche 911 GT3 + 57 tururi

12. GT2 Law/Neiman/van Overbeek Porsche 911 GT3 + 57 tururi

13. GT2 Krohn/Jonsson/van de Poele Ferrari 430 GT + 58 tururi

14. GT2 Robertson/Robertson/Murry Doran Ford GT MK 7 + 80 tururi

15. LMP1 Brabham/Sharp/Franchitti Acura ARX-02a + 81 tururi

16. GT2 Henzler/Werner/Lietz Porsche 911 GT3 + 109 tururi

17. GT2 Feinberg/Hall/Holt Dodge Viper + 132 tururi

18. LMP1 De Ferran/Pagenaud/Dixon Acura ARX-02a + 137 tururi

19. GT2 Drayson/Cocker/Bell Aston Martin + 179 tururi

20. LMP1 McMurry/Willman/Burgess Lola B06/10 AER + 232 tururi

21. LMP2 Leitzinger/Franchitti/Devlin Lola B09 86 Mazda + 234 tururi

22. GT2 Muller/Milner BMW E92 M3 + 243 tururi

23. LMP2 Dyson/Smith/Lally Lola B09 86 Mazda + 256 tururi

24. GT2 Gigliotti/Curran/Molo Chevrolet Riley + 294 tururi

25. LMP1 Field/Field/Ducote Lola B06/10 AER + 306 tururi

26. GT2 Hand/Auberlen BMW E92 M3 + 356 tururi

Foto: Audi

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Audi R15 TDI castiga cursa de debut”

  1. Mai e până în iunie 🙂 Presimt ca anul asta nu va mai castiga Audi. Peugeot va face sezon complet in Le Mans Series, pe cand Audi va merge direct la Le Mans dupa Sebring. Cu un model complet nou, e cam riscant… As vrea sa castige Aston, dar stiu ca e improbabil, asa ca pariez pe Peugeot!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *