Audi RS3 Sportback: cantecul de lebada al lui A3

Actuala generaţie A3 se apropie de momentul predării ştafetei către un model complet nou, aşteptat în 2011, însă până atunci Audi îi oferă un cadou de rămas bun. Este vorba de modelul sport RS3, care transformă compacta germană într-o sportivă veritabilă, peste orice hot-hatch de pe piaţă (da, inclusiv Focus RS sau RS500).

340 CP, 450 Nm, în 4,6 secunde de la 0 la 100 km/h

Disponibil doar în versiunea de caroserie cu cinci uşi (sper că doar deocamdată), Audi RS3 este animat de fabulosul propulsor cu cinci cilindri în linie de pe TT-RS. Turboalimentat şi cu o cilindree de 2,5 litri, acesta dezvoltă 340 CP şi 450 Nm (constant între 1.600 şi 5.300 rpm), suficient pentru a-i oferi lui RS3 performanţe de nivelul unui Porsche. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 4,6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Mă întreb cât poate face maşina asta fără limitator, cred că 280-290 km/h n-ar fi o problemă.

Cu toate acestea, consumul mediu declarat de Audi este de numai 9,1 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 212 g/km. Impresionant, dar nu cred că în viaţa reală valorile astea vor fi atinse vreodată. Mai ales că vorbim de un model de 1,575 kg, care beneficiază de tracţiune integrală şi care va fi condus „ca toţi dracii” de viitorii proprietari. Transmisia lui RS3 este asigurată de o cutie S-Tronic cu dublu-ambreiaj şi şapte trepte.

49.900 euro va costa RS3 Sportback

Aşa cum probabil vă aşteptaţi, suspensia lui RS3 este modificată, inginerii germani folosind o suspensie sport din aluminiu, cu configuraţie McPherson pe faţă şi multilink pe spate. În urma acestor schimbări, garda la sol este mai mică cu 25 mm decât la un A3 normal. Şi sistemul de frânare a fost modificat, fiind folosite discuri ventilate de 370 mm pe faţă şi 310 mm pe spate.

Ca design, RS3 se deosebeşte de restul modelelor A3 prin spoilerele agresive, grila radiatorului vopsită în nuanţă antracit şi bosajele proeminente ale aripilor. Asta pe lângă clasicele oglinzi argintii mate, pragurile proeminente, evacuările duble sau roţile de 19 ţoli.

Preţul pentru toate aceste „exclusivităţi” nu e deloc unul prietenos: 49.900 euro va costa RS3 Sportback în Germania la începutul lui 2011, când vor demara vânzările.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Audi RS3 Sportback: cantecul de lebada al lui A3”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *