Audi RS3 Sportback: cantecul de lebada al lui A3

Actuala generaţie A3 se apropie de momentul predării ştafetei către un model complet nou, aşteptat în 2011, însă până atunci Audi îi oferă un cadou de rămas bun. Este vorba de modelul sport RS3, care transformă compacta germană într-o sportivă veritabilă, peste orice hot-hatch de pe piaţă (da, inclusiv Focus RS sau RS500).

340 CP, 450 Nm, în 4,6 secunde de la 0 la 100 km/h

Disponibil doar în versiunea de caroserie cu cinci uşi (sper că doar deocamdată), Audi RS3 este animat de fabulosul propulsor cu cinci cilindri în linie de pe TT-RS. Turboalimentat şi cu o cilindree de 2,5 litri, acesta dezvoltă 340 CP şi 450 Nm (constant între 1.600 şi 5.300 rpm), suficient pentru a-i oferi lui RS3 performanţe de nivelul unui Porsche. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 4,6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Mă întreb cât poate face maşina asta fără limitator, cred că 280-290 km/h n-ar fi o problemă.

Cu toate acestea, consumul mediu declarat de Audi este de numai 9,1 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 212 g/km. Impresionant, dar nu cred că în viaţa reală valorile astea vor fi atinse vreodată. Mai ales că vorbim de un model de 1,575 kg, care beneficiază de tracţiune integrală şi care va fi condus „ca toţi dracii” de viitorii proprietari. Transmisia lui RS3 este asigurată de o cutie S-Tronic cu dublu-ambreiaj şi şapte trepte.

49.900 euro va costa RS3 Sportback

Aşa cum probabil vă aşteptaţi, suspensia lui RS3 este modificată, inginerii germani folosind o suspensie sport din aluminiu, cu configuraţie McPherson pe faţă şi multilink pe spate. În urma acestor schimbări, garda la sol este mai mică cu 25 mm decât la un A3 normal. Şi sistemul de frânare a fost modificat, fiind folosite discuri ventilate de 370 mm pe faţă şi 310 mm pe spate.

Ca design, RS3 se deosebeşte de restul modelelor A3 prin spoilerele agresive, grila radiatorului vopsită în nuanţă antracit şi bosajele proeminente ale aripilor. Asta pe lângă clasicele oglinzi argintii mate, pragurile proeminente, evacuările duble sau roţile de 19 ţoli.

Preţul pentru toate aceste „exclusivităţi” nu e deloc unul prietenos: 49.900 euro va costa RS3 Sportback în Germania la începutul lui 2011, când vor demara vânzările.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Audi RS3 Sportback: cantecul de lebada al lui A3”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.