Audi RS5 a “scapat” pe internet

E din ce în ce mai greu pentru constructorii auto să-şi păstreze secrete noile modele. O demonstrează aceste imagini cu noul Audi RS5, apărute pe internet cu mai puţin de jumătate de lună înaintea lansării oficiale de la Geneva.

Din broşura oficială de prezentare „scursă” pe internet nu aflăm prea multe informaţii tehnice, dar numeroasele fotografii arată că e vorba de „the real deal”. E clar cel mai arătos A5, cu un pronunţat caracter sportiv.

V8 de 4,2 litri, 450 CP
E de aşteptat ca sub capotă să se afle un motor V8 de 4,2 litri (acelaşi de pe vechiul RS4), cu o putere de 450 CP, conform estimărilor celor de la Car Magazine. Astfel, RS5 ar avea cu 30 CP mai mult decât principalul rival, BMW M3.

Şi cum fotografiile arată că zona roşie a turometrului începe de la 8.200 rpm, e clar că RS5 vrea să deranjeze serios teritoriul lui M3. Tot pozele ne arată o transmisie automată cu dublu-ambreiaj S Tronic, cu şapte trepte, care va fi probabil disponibilă la debutul vânzărilor. În Marea Britanie, RS5 va costa circa 68.000 euro.

Mai multe detalii vom afla despre RS5 pe 2 martie, la prezentarea oficială de la Geneva. Până atunci, nu ne rămâne decât să ne delectăm cu fotografiile.

UPDATE:
Audi a reacţionat prompt la apariţia broşurii lui RS5 pe internet şi a furnizat azi informaţii şi fotografii oficiale cu noul model. Într-adevăr, maşina va fi propulsată de un V8 de 450 CP, al cărui cuplu maxim este de 430 Nm, obţinut între 4.000 şi 6.000 rpm.

Echipat şi cu funcţia „Launch control”, care asigură plecări în forţă de pe loc, RS5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde, viteza maximă fiind limitată la 250 km/h (opţional la 280 km/h).

Consumul mediu declarat de Audi este de 10,8 litri/100 km, mai mic decât al concurenţilor BMW M3 sau Mercedes-Benz C63 AMG.

Ca orice model RS de la Audi, acesta dispune de tracţiune integrală, care în mod normal transmite 60% din putere roţilor spate şi 40% roţilor faţă, însă, în funcţie de aderenţă, roţile din spate pot primi între 30 şi 85% din putere.

Ultimele 6 poze sunt cele oficiale.

Via | ausmotive.com, CAR

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „Audi RS5 a “scapat” pe internet”

  1. Nu stiu daca BMW poate fi intrecut la sportivitate, dar la lux si la calitatea materialelor sigur este peste. Oricum jucaria asta ii va face probleme M3-ului

  2. Cam da… Daca va fi la fel de reusita ca vechiul RS4, cred ca BMW are de ce sa-si faca griji. Prevad un upgrade „scurt” de putere la M3 in viitorul apropiat 🙂

  3. incredibila masina asta, mai trebuie putin si iti iei zborul cu ea 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.