Avalansa de „noutati” Lancia la Geneva. Chrysler sa traiasca!

Una din consecinţele parteneriatului dintre grupul Fiat şi Chrysler este comercializarea mai multor modele Chrysler/Dodge în Europa sub marca Lancia. Practic, cu excepţia modelelor Ypsilon şi Delta care sunt dezvoltate in-house, Lancia este redusă la stadiul de „cal troian” pentru produsele Chrysler. Păcat, pentru că Lancia e o marcă cu o istorie atât de bogată… Însă probabil că ăsta a fost răul cel mai mic pe care a trebuit să-l aleagă CEO-ul Marchionne, alternativa fiind închiderea mărcii.

După primele fotografii cu noul Ypsilon pe care le-aţi văzut mai devreme, Lancia a făcut publice şi fotografiile suitei de modele preluate de la Chrysler. Este vorba de Flavia (Chrysler 200), Thema (Chrysler 300) şi Grand Voyager (Chrysler Town & Country). Le puteţi admira pe toate în galeria foto de mai jos, dar să nu vă chinuiţi să găsiţi deosebiri faţă de modelele Chrysler. În afară de sigle şi denumiri, Lancia Flavia, Thema şi Grand Voyager nu sunt decât nişte clone ale lui 200, 300 şi Town & Country.

La capitolul motorizări, cele trei modele Lancia vor prelua giganticele propulsoare pe benzină Chrysler, un V6 de 3,6 litri şi 292 CP pentru Thema şi un V6 de 3 litri şi 283 CP pentru Grand Voyager. Se pare că termenul „downsizing” nu e foarte cunoscut peste Ocean. Din fericire, modelele Lancia/Chrysler vor dispune şi de diesel-uri. Pe Thema va fi montat un V6 de 3 litri (190 sau 224 CP), în timp ce Grand Voyager va primi un motor de 2,8 litri şi 163 CP. Despre Flavia încă nu se cunosc detalii tehnice, tot ce ştim e că va fi disponibilă şi în variantă cabrio.

Acestea fiind spuse, propun şi un slogan publicitar pentru marca italiană: „Lancia. Imported from Detroit.Cunoscătorii ştiu de ce 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *