Avalansa de „noutati” Lancia la Geneva. Chrysler sa traiasca!

Una din consecinţele parteneriatului dintre grupul Fiat şi Chrysler este comercializarea mai multor modele Chrysler/Dodge în Europa sub marca Lancia. Practic, cu excepţia modelelor Ypsilon şi Delta care sunt dezvoltate in-house, Lancia este redusă la stadiul de „cal troian” pentru produsele Chrysler. Păcat, pentru că Lancia e o marcă cu o istorie atât de bogată… Însă probabil că ăsta a fost răul cel mai mic pe care a trebuit să-l aleagă CEO-ul Marchionne, alternativa fiind închiderea mărcii.

După primele fotografii cu noul Ypsilon pe care le-aţi văzut mai devreme, Lancia a făcut publice şi fotografiile suitei de modele preluate de la Chrysler. Este vorba de Flavia (Chrysler 200), Thema (Chrysler 300) şi Grand Voyager (Chrysler Town & Country). Le puteţi admira pe toate în galeria foto de mai jos, dar să nu vă chinuiţi să găsiţi deosebiri faţă de modelele Chrysler. În afară de sigle şi denumiri, Lancia Flavia, Thema şi Grand Voyager nu sunt decât nişte clone ale lui 200, 300 şi Town & Country.

La capitolul motorizări, cele trei modele Lancia vor prelua giganticele propulsoare pe benzină Chrysler, un V6 de 3,6 litri şi 292 CP pentru Thema şi un V6 de 3 litri şi 283 CP pentru Grand Voyager. Se pare că termenul „downsizing” nu e foarte cunoscut peste Ocean. Din fericire, modelele Lancia/Chrysler vor dispune şi de diesel-uri. Pe Thema va fi montat un V6 de 3 litri (190 sau 224 CP), în timp ce Grand Voyager va primi un motor de 2,8 litri şi 163 CP. Despre Flavia încă nu se cunosc detalii tehnice, tot ce ştim e că va fi disponibilă şi în variantă cabrio.

Acestea fiind spuse, propun şi un slogan publicitar pentru marca italiană: „Lancia. Imported from Detroit.Cunoscătorii ştiu de ce 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.