Baneasa Rally Show, un eveniment reusit

Am fost şi eu vineri la Băneasa Rally Show. Spre surprinderea mea, am asistat la un eveniment bine organizat. Începând cu respectarea programului orar, continuând cu traseul frumos şi terminând cu prezentarea echipajelor, cu poze, pe un ecran uriaş. A venit mai multă lume decât mă aşteptam, dar din păcate tot nu destulă pentru un show din campionatul naţional de raliuri.

Un minus la organizare ar fi existenţa unei singure tribune pentru spectatori (care era şi foarte mică), şi problemele de vizibilitate pentru spectatorii mai puţin înalţi. În rest, numai de bine la capitolul organizare. Poate de anul viitor, când va fi gata noul stadion Naţional, se vor organiza acolo astfel de rally-show-uri.

Cât despre spectacolul propriu-zis, organizatorii au umplut timpul până la superspecială cu câteva maşini clasice (aceleaşi care participă la Campionatul de Viteză în Coastă al României), cu motociclete KTM şi cu „scula” de circuit KTM X-Bow, precum şi cu o trupă de copii de la o echipă de karting din Câmpulung Muscel. A, şi a mai fost un moment special cu Florentin Petre, „singurul fotbalist pilot din România”, cum l-a prezentat crainicul.

După ce l-am văzut pe Florentin „chiţăind” un Renault Clio S1600, am ajuns la concluzia că mai bine se concentra doar pe fotbal.

Şi ajungem la momentul culminant, superspeciala. Unde am văzut şi spectacol, şi momente penibile. La prima categorie trebuie menţionat Gergo Szabo, ungurul care „desenează” cu mâinile pe volan trase perfecte în timp ce maşina înghite virajele cu o viteză şi o naturaleţe formidabile. A fost cel mai rapid, urmat de un alt compatriot, Csaba Spitzmuller. Abia pe trei a venit un român, Titi Aur, însă evoluţia acestuia a fost printre cele mai spectaculoase.

Mi-au mai plăcut mult tinerii din noul val: Vlad Cosma (perfect pe un C2 R2), Vali Porcişteanu (care a şi câştigat Raliul Ţara Bârsei) şi Alina Bunica. Fata asta a lăsat o groază de echipaje în urma Saxo-ului ei roz. Mi-au plăcut şi doi piloţi de pe Logan, dar spre ruşinea mea nu-mi amintesc numele lor. Şi Dodo Piţigoi cu al său Focus WRC, o maşină fabuloasă.

La capitolul penibil aş trece „piloţi” de Lancer Evo IX şi de Subaru Impreza WRX STI bătuţi de Logan-uri şi Citroen-uri Saxo. Fanii raliurilor din România îi ştiu mai bine cine sunt, îi văd „târându-se” pe speciale an de an. Dar deh, unii nu au simţul ridicolului şi vor să fie neapărat la volan, chiar dacă nu au nici o treabă cu fenomenul. Păcat de tinerii talentaţi care nu au loc de ei. Din păcate, sponsorizările în România nu se obţin pe criterii de performanţă. Dar pe cine mai miră asta?

Foto: auto-blog.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.