Baneasa Rally Show, un eveniment reusit

Am fost şi eu vineri la Băneasa Rally Show. Spre surprinderea mea, am asistat la un eveniment bine organizat. Începând cu respectarea programului orar, continuând cu traseul frumos şi terminând cu prezentarea echipajelor, cu poze, pe un ecran uriaş. A venit mai multă lume decât mă aşteptam, dar din păcate tot nu destulă pentru un show din campionatul naţional de raliuri.

Un minus la organizare ar fi existenţa unei singure tribune pentru spectatori (care era şi foarte mică), şi problemele de vizibilitate pentru spectatorii mai puţin înalţi. În rest, numai de bine la capitolul organizare. Poate de anul viitor, când va fi gata noul stadion Naţional, se vor organiza acolo astfel de rally-show-uri.

Cât despre spectacolul propriu-zis, organizatorii au umplut timpul până la superspecială cu câteva maşini clasice (aceleaşi care participă la Campionatul de Viteză în Coastă al României), cu motociclete KTM şi cu „scula” de circuit KTM X-Bow, precum şi cu o trupă de copii de la o echipă de karting din Câmpulung Muscel. A, şi a mai fost un moment special cu Florentin Petre, „singurul fotbalist pilot din România”, cum l-a prezentat crainicul.

După ce l-am văzut pe Florentin „chiţăind” un Renault Clio S1600, am ajuns la concluzia că mai bine se concentra doar pe fotbal.

Şi ajungem la momentul culminant, superspeciala. Unde am văzut şi spectacol, şi momente penibile. La prima categorie trebuie menţionat Gergo Szabo, ungurul care „desenează” cu mâinile pe volan trase perfecte în timp ce maşina înghite virajele cu o viteză şi o naturaleţe formidabile. A fost cel mai rapid, urmat de un alt compatriot, Csaba Spitzmuller. Abia pe trei a venit un român, Titi Aur, însă evoluţia acestuia a fost printre cele mai spectaculoase.

Mi-au mai plăcut mult tinerii din noul val: Vlad Cosma (perfect pe un C2 R2), Vali Porcişteanu (care a şi câştigat Raliul Ţara Bârsei) şi Alina Bunica. Fata asta a lăsat o groază de echipaje în urma Saxo-ului ei roz. Mi-au plăcut şi doi piloţi de pe Logan, dar spre ruşinea mea nu-mi amintesc numele lor. Şi Dodo Piţigoi cu al său Focus WRC, o maşină fabuloasă.

La capitolul penibil aş trece „piloţi” de Lancer Evo IX şi de Subaru Impreza WRX STI bătuţi de Logan-uri şi Citroen-uri Saxo. Fanii raliurilor din România îi ştiu mai bine cine sunt, îi văd „târându-se” pe speciale an de an. Dar deh, unii nu au simţul ridicolului şi vor să fie neapărat la volan, chiar dacă nu au nici o treabă cu fenomenul. Păcat de tinerii talentaţi care nu au loc de ei. Din păcate, sponsorizările în România nu se obţin pe criterii de performanţă. Dar pe cine mai miră asta?

Foto: auto-blog.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *