Benzina si motorina se scumpesc cu 20% din 2010

pompa_benzinaVeşti din ce în ce mai proaste pentru automobilişti! Preţul la pompă al combustibililor va sări în aer de la 1 ianuarie 2010, dată de la care accizele la benzină şi motorină se vor calcula la cursul leu-euro din 1 octombrie 2009. În acest moment accizele se calculează după cursul din 1 octombrie 2008.

Mai pe înţelesul tuturor, dacă anul trecut, la 1 octombrie, un euro valora 3,7364 lei lei, anul acesta la aceeaşi dată 1 euro era echivalentul a 4,2688 lei, acesta fiind cursul la care se vor calcula accizele anul viitor. Ce înseamnă pentru noi asta? Preţuri mai mari la benzină şi motorină cu circa 20%! Dar nu doar diferenţa de curs e de vină, ci şi faptul că accizele au fost mărite de „minunaţii” noştri guvernanţi.

E drept, în conformitate cu cerinţele Comisiei Europene, care ne vrea tot binele din lume. Astfel, la benzina fără plumb acciza va creşte cu 16 euro pe tonă, ajungând la 452 euro/tonă, în timp ce motorina va avea o acciză cu 11 euro mai mare, de 347 euro/tonă. Cum se traduc toate astea pentru şoferi?

Printr-un preţ al benzinei care va sări de la 4 lei/litru la circa 4,8 lei/litru, de la 1 ianuarie 2010, conform estimărilor analiştilor PriceWaterHouseCoopers. Preţul motorinei va creşte şi el proporţional cu mărirea accizei, dar va rămâne oricum combustibilul mai ieftin. Vă daţi seama că de la 4,8 lei la 5 lei nu mai e decât un mic pas pentru companiile petroliere, care îşi vor menţine profiturile intacte pentru că, nu-i aşa, consumatorul e fraier şi trebuie să plătească. Nu ştiu de ce, dar am impresia că vor fi tot mai puţini cei care vor plăti.

Şi asta nu e tot: aceiaşi analişti estimează creşteri de 30% la energia electrică şi de 34% la ţigări. În timp ce salariile noastre nu sunt corelate cu absolut nimic, taxele urcă iar preţurile ţin pasul cu cursul euro-leu. Trai neneacă…

PS: Companiilor petroliere care extrag jumătate din petrolul consumat în România din subsolul acestei ţări şi ni-l vând  mai apoi la preţuri de import, le doresc cât mai multe benzinării precum cea din imagine.

Sursa: Hotnews.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Benzina si motorina se scumpesc cu 20% din 2010”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.