BMW a prezentat Seria 1 cu 3 usi. Bonus: BMW M135i cu 320 CP

BMW a prezentat noul Seria 1 în varianta de caroserie cu 3 uși, la aproape un an de la lansarea modelului cu cinci portiere. Și ce ocazie putea fi mai potrivită pentru a dezvălui și modelul de top M135i?

Primul model pe benzină al gamei M Performance, M135i dispune de același motor de pe Seria 1 M Coupe, adică un „6 în linie” de 3.0 litri, supraalimentat cu o turbocompresor TwinScroll. Acesta „scoate” însă 320 CP, cu 20 CP mai puțin decât coupe-ul bazat pe generația anterioară a Seriei 1.

Cuplul maxim de 450 Nm este disponibil pe o plajă a turațiilor cuprinsă între 1.300 și 4.500 rpm, iar M135i sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde (versiunea cu transmisie automată cu 8 trepte reușește același lucru în 4,9 secunde). Consumul mediu este de 8 litri/100 km (automata face de rușine manuala și la acest capitol, cu 7,5 litri/100 km).

Ca aspect, Seria 1 în trei uși arată mai sportiv, în timp ce M135i este de-a dreptul agresiv în design. În sensul bun, bineînțeles. Nu sunt un fan al părții frontale a noii Seria 1, însă alura mai dinamică a caroseriei cu trei uși parcă mai îndulcește din neajunsurile farurilor supradimensionate.

La lansarea din septembrie, motorizările vor fi 114i  (102 CP), 116i (136 CP), 125i (218 CP), 116d (116 CP), 118d (143 CP) şi 125d (218 CP) şi 116d EfficientDynamics Edition (116 CP). La acestea se vor adăuga din noiembrie 118i (170 CP) și 120d (184 CP). Tot atunci va fi oferit în premieră pe Seria 1 sistemul de transmisie integrală xDrive pentru modelele BMW M135i xDrive şi BMW 120d xDrive.

Prețul de pornire al Serie 1 cu trei uși va fi în România de 18.250 Euro fără TVA, pentru modelul 114i.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

3 comentarii la „BMW a prezentat Seria 1 cu 3 usi. Bonus: BMW M135i cu 320 CP”

  1. da ai dreptate la capitolul cutie de viteze, chiar ca este o rusine ca o cutie automata sa consume mai mult fata de o cutie manuala..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.