BMW, cel mai valoros brand german

bmw_logoBMW s-a clasat pe locul al 18-lea în topul celor mai valoroase 100 de mărci din lume, fiind totodată cel mai bine clasat brand german în acest clasament. Aflat la a patra ediţie, „BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands”, realizat de Millward Brown Optimor, măsoară valoarea în dolari a celor mai importante branduri din lume. Valoarea unui brand este determinată combinând informaţii financiare cu studii realizate asupra clienţilor şi studii de tip business-to-business.

La fel ca anul trecut, BMW este cea mai valoroasă marcă germană, fiind estimată la 23,9 milioane dolari americani. Următoarele mărci germane din top sunt SAP (locul 19), Porsche (35), Mercedes (40), Siemens (51). Între producătorii de automobile, BMW este depăşit doar de Toyota (locul 14, cu 29,9 miliarde USD).

În acelaşi timp, într-o evaluare a mărcilor cu cea mai mare perspectivă de creştere, BMW ocupă poziţia a şaptea şi este cel mai performant reprezentant din industria auto, cu un indice de 9 din 10. „Aceasta indică faptul că cererea pentru modelele BMW este încă foarte mare, momentul achiziţiei este însă amânat datorită recesiunii, clienţii rămânând însă loiali mãrcii,” explică realizatorii topului.

Valoarea totală a primelor 100 branduri este de 1950 miliarde dolari, ceea ce înseamnã o creştere de 1,7 procente. Google este pe prima poziţie, depăşind în premieră 100 miliarde USD, Microsoft ocupă poziţia a doua, cu 76,2 miliarde USD, în timp ce Coca-Cola intră pentru prima dată în top 3, cu 67,6 miliarde USD. În total sunt 15 noi branduri intrate în top în acest an. Cel mai de succes este Pampers, pe poziţia 31, urmat de Nintendo (32) si VISA (36). Mãrcile care oferă un raport bun preţ-calitate au înregistrat creşteri importante: Wal-Mart (+19%), ALDI (+49%) sau Auchan (+48%). Topul integral îl găsiţi aici.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.