BMW, cel mai valoros brand german

bmw_logoBMW s-a clasat pe locul al 18-lea în topul celor mai valoroase 100 de mărci din lume, fiind totodată cel mai bine clasat brand german în acest clasament. Aflat la a patra ediţie, „BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands”, realizat de Millward Brown Optimor, măsoară valoarea în dolari a celor mai importante branduri din lume. Valoarea unui brand este determinată combinând informaţii financiare cu studii realizate asupra clienţilor şi studii de tip business-to-business.

La fel ca anul trecut, BMW este cea mai valoroasă marcă germană, fiind estimată la 23,9 milioane dolari americani. Următoarele mărci germane din top sunt SAP (locul 19), Porsche (35), Mercedes (40), Siemens (51). Între producătorii de automobile, BMW este depăşit doar de Toyota (locul 14, cu 29,9 miliarde USD).

În acelaşi timp, într-o evaluare a mărcilor cu cea mai mare perspectivă de creştere, BMW ocupă poziţia a şaptea şi este cel mai performant reprezentant din industria auto, cu un indice de 9 din 10. „Aceasta indică faptul că cererea pentru modelele BMW este încă foarte mare, momentul achiziţiei este însă amânat datorită recesiunii, clienţii rămânând însă loiali mãrcii,” explică realizatorii topului.

Valoarea totală a primelor 100 branduri este de 1950 miliarde dolari, ceea ce înseamnã o creştere de 1,7 procente. Google este pe prima poziţie, depăşind în premieră 100 miliarde USD, Microsoft ocupă poziţia a doua, cu 76,2 miliarde USD, în timp ce Coca-Cola intră pentru prima dată în top 3, cu 67,6 miliarde USD. În total sunt 15 noi branduri intrate în top în acest an. Cel mai de succes este Pampers, pe poziţia 31, urmat de Nintendo (32) si VISA (36). Mãrcile care oferă un raport bun preţ-calitate au înregistrat creşteri importante: Wal-Mart (+19%), ALDI (+49%) sau Auchan (+48%). Topul integral îl găsiţi aici.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *