BMW Concept Gran Coupe: viitorul adversar al lui CLS si A7

BMW pregătește un rival pentru viitoarele Mercedes CLS și Audi A7. Prezentat astăzi la Salonul Auto de la Beijing, conceptul Gran Coupe este unul dintre cele mai frumoase BMW-uri pe care le-am văzut vreodată. Rețeta este clasică: combini silueta joasă și sportivă a unui coupe cu aspectul practic al unui sedan și obții un limocoupe.

Mercedes-Benz a dat tonul cu CLS, iar succesul extraordinar al acestui model i-a făcut și pe ceilalți să dezvolte astfel de modele. Au venit, pe rând, Maserati Quattroporte, Porsche Panamera și Aston Martin Rapide. Primul semnal dat de BMW că ar dori să intre pe acest segment a fost în 2007, când a fost prezentat superbul Concept CS la Shanghai. A venit însă criza financiară iar BMW a pus proiectul în așteptare.

Acum tema este reluată, tot în China. Creație a lui Adrian van Hooydonk, BMW Concept Gran Coupe are o lungime de aproape cinci metri și o înălțime de doar 1,40 metri, fiind cu 10 centimetri mai scund decât Seria 7. Geamurile portierelor sunt fără ramă, iar mașina are toate elementele întâlnite la un coupe BMW: ampatament lung, capotă a motorului lungă și profilată, siluetă joasă, suprafață vitrată mică și nelipsitul element „Hoffmeister kink” (arcuirea conturului ferestrei din spate).

Cel mai probabil modelul de serie va arăta exact la fel și va fi construit pe platforma tehnică a seriilor 5 și 7. Prin urmare, va avea cam aceeași gamă de motoare. Mai rămâne problema numelui. Ar putea fi numită Seria 8, dar și Seria 6. Mașina este așteptată în 2012, atunci când va apărea pe piață și a doua generație a lui Mercedes-Benz CLS. BMW ar trebui să facă mașina asta chiar de-ar fi ultima pe care o construiește. Părerea mea…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.