BMW Concept Gran Coupe: viitorul adversar al lui CLS si A7

BMW pregătește un rival pentru viitoarele Mercedes CLS și Audi A7. Prezentat astăzi la Salonul Auto de la Beijing, conceptul Gran Coupe este unul dintre cele mai frumoase BMW-uri pe care le-am văzut vreodată. Rețeta este clasică: combini silueta joasă și sportivă a unui coupe cu aspectul practic al unui sedan și obții un limocoupe.

Mercedes-Benz a dat tonul cu CLS, iar succesul extraordinar al acestui model i-a făcut și pe ceilalți să dezvolte astfel de modele. Au venit, pe rând, Maserati Quattroporte, Porsche Panamera și Aston Martin Rapide. Primul semnal dat de BMW că ar dori să intre pe acest segment a fost în 2007, când a fost prezentat superbul Concept CS la Shanghai. A venit însă criza financiară iar BMW a pus proiectul în așteptare.

Acum tema este reluată, tot în China. Creație a lui Adrian van Hooydonk, BMW Concept Gran Coupe are o lungime de aproape cinci metri și o înălțime de doar 1,40 metri, fiind cu 10 centimetri mai scund decât Seria 7. Geamurile portierelor sunt fără ramă, iar mașina are toate elementele întâlnite la un coupe BMW: ampatament lung, capotă a motorului lungă și profilată, siluetă joasă, suprafață vitrată mică și nelipsitul element „Hoffmeister kink” (arcuirea conturului ferestrei din spate).

Cel mai probabil modelul de serie va arăta exact la fel și va fi construit pe platforma tehnică a seriilor 5 și 7. Prin urmare, va avea cam aceeași gamă de motoare. Mai rămâne problema numelui. Ar putea fi numită Seria 8, dar și Seria 6. Mașina este așteptată în 2012, atunci când va apărea pe piață și a doua generație a lui Mercedes-Benz CLS. BMW ar trebui să facă mașina asta chiar de-ar fi ultima pe care o construiește. Părerea mea…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *