BMW Group Romania si Porsche Romania dezaproba total noile masuri fiscale

Doi dintre cei mai semnificativi importatori de automobile din ţara noastră, BMW Group România (BWM, Mini, Rolls-Royce) şi Porsche România (Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen) se declară împotriva prevederilor capitolului II din legea nr. 571/2003 privind măsurile în domeniul politicii fiscale.

Porsche România, cel mai mare importator din ţară, nu a primit deloc bine ştirile venite de la Ministerul de Finanţe. Oficialii Volkswagen consideră deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli o măsură total aberantă, care va favoriza achiziţionarea de maşini second-hand, precum şi reparaţiile în unităţi de service neautorizate.

brent_valmarLegislaţia noului Cod Fiscal este total aberantă, întrucât va favoriza vânzarea de maşini second-hand la negru, lucru care va suprima vânzarea de maşini noi„, a declarat Brent Valmar, director general Porsche România. „Faptul că nu se va mai permite deducerea cheltuielilor cu maşinile de firmă va favoriza reparaţiile la colţ de stradă, ca atunci când ne reparam cu toţii maşinile în garaje sau în spatele blocului. Vom asista la un salt înapoi cu 20 de ani, iar toate investiţiile în reţelele autorizate de service şi în instruirea de personal calificat se vor duce pe apa sâmbetei„, a adăugat Valmar (foto).

România este în continuare o ţară submotorizată, iar industria auto a adus ani de-a rândul mii şi mii de maşini noi, şi o dată cu asta, contribuţii semnificative la bugetul asigurărilor de stat, de sănătate, facilitând multe locuri de muncă. Astfel, adoptarea acestor modificări la Codul Fiscal în vigoare va genera o mare gaură în bugetul de stat şi un blocaj al activităţii economice. Încasarea de TVA de la toate achiziţionările de maşini noi va afecta principalii agenţi fiscali. În secolul XXI nu se mai poate face business fără mobilitate, iar peste 70% din clienţii de maşini noi sunt persoane juridice, a subliniat Brent Valmar.

Poziţia BMW Group România este similară: acest demers legislativ este unul care poate afecta semnificativ industria auto din România, aflată şi aşa într-o situaţie economică dificilă, descurajând nevoia firească de mobilitate a companiilor din ţară.

bernd_johnDeductibilitatea limitată a cheltuielilor de service în limita a 30% va duce la soluţii de reparaţii improvizate, în ateliere neautorizate, în contextul în care partenerii noştri investesc anual milioane de euro în aparatură, personal şi pregătire, în centre de service pregătite corect să deservească maşinile noastre. Această măsură încurajează economia la negru în defavoarea celor care realizează investiţii foarte importante în afaceri care plătesc taxe şi impozite la stat„, a declarat Bernd John (foto), director general BMW Group România.

O astfel de modificare a politicii fiscale, care poate afecta major o industrie importantă din România, nu se poate face fără dialog, fără consultări prealabile cu cei afectaţi direct„,  a adăugat oficialul BMW.

Sursa: BMW Group România, Porsche România

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.