BMW M3 GT2 a castigat cursa de 24 de ore de la Nurburgring

M-am uitat weekend-ul ăsta (pe sărite ce-i drept) la cursa de 24 de ore de la Nurburgring. O nebunie de cursă, foarte spectaculoasă și plină de surprize. Cum ar fi faptul că o mașină de curse cu propulsie hibridă a fost aproape să câștige cea mai dură cursă de anduranță din lume.

O defecțiune tehnică survenită cu mai puțin de trei ore înainte de final a scos din joc însă Porsche-ul 911 GT3 R Hybrid. BMW-ul M3 GT2 pilotat de așii din WTCC Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și de Uwe Alzen a profitat de ocazie și a urcat pe primul loc, conducând cursa până la final.

O victorie pentru echipa de uzină BMW chiar din primul an în care a revenit oficial la Nurburgring, însă M3-ul cu greu ar fi putut câștiga dacă mașina campioană a anului trecut, Porsche-ul 911 GT3 R pilotat de specialiștii Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb și Marcel Tiemann, nu ar fi abandonat în urma unui accident de trafic petrecut sâmbătă noaptea.

Dar de asta sunt frumoase cursele de anduranță, pentru că sunt imprevizibile. Chiar dacă BMW-ul câștigător a rămas fără treapta a patra a cutiei de viteze în ultimele două ore, priceperea piloților și norocul i-a ajutat pe cei de la BMW să triumfe, iar acum echipa de uzină bavareză privește spre Le Mans cu speranță.

Deși a dominat calificările cu al său R8 LMS, Audi a trebuit să se mulțumească doar cu poziția a treia la general. Dar o dată rezolvate problemele de fiabilitate inerente unei mașini noi, cred că R8-ul va pune multe probleme în clasa GT3.

Peste mai puțin de o lună este programată „regina” curselor de anduranță, Le Mans 24 Hours, unde, spre deosebire de Nurburgring, vom putea vedea și spectaculoasele prototipuri LMP1 și LMP2, precum și mașinile din clasa GT1.

Aici găsiți clasamentul final al cursei, iar aici clasamentele provizorii după fiecare oră.

PS: Din aproape 200 de mașini participante la Nurburgring, 60 au fost BMW-uri, iar 33 Porsche-uri.

F0t0: BMW

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *