M-am uitat weekend-ul ăsta (pe sărite ce-i drept) la cursa de 24 de ore de la Nurburgring. O nebunie de cursă, foarte spectaculoasă și plină de surprize. Cum ar fi faptul că o mașină de curse cu propulsie hibridă a fost aproape să câștige cea mai dură cursă de anduranță din lume.
O defecțiune tehnică survenită cu mai puțin de trei ore înainte de final a scos din joc însă Porsche-ul 911 GT3 R Hybrid. BMW-ul M3 GT2 pilotat de așii din WTCC Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și de Uwe Alzen a profitat de ocazie și a urcat pe primul loc, conducând cursa până la final.
O victorie pentru echipa de uzină BMW chiar din primul an în care a revenit oficial la Nurburgring, însă M3-ul cu greu ar fi putut câștiga dacă mașina campioană a anului trecut, Porsche-ul 911 GT3 R pilotat de specialiștii Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb și Marcel Tiemann, nu ar fi abandonat în urma unui accident de trafic petrecut sâmbătă noaptea.
Dar de asta sunt frumoase cursele de anduranță, pentru că sunt imprevizibile. Chiar dacă BMW-ul câștigător a rămas fără treapta a patra a cutiei de viteze în ultimele două ore, priceperea piloților și norocul i-a ajutat pe cei de la BMW să triumfe, iar acum echipa de uzină bavareză privește spre Le Mans cu speranță.
Deși a dominat calificările cu al său R8 LMS, Audi a trebuit să se mulțumească doar cu poziția a treia la general. Dar o dată rezolvate problemele de fiabilitate inerente unei mașini noi, cred că R8-ul va pune multe probleme în clasa GT3.
Peste mai puțin de o lună este programată „regina” curselor de anduranță, Le Mans 24 Hours, unde, spre deosebire de Nurburgring, vom putea vedea și spectaculoasele prototipuri LMP1 și LMP2, precum și mașinile din clasa GT1.
Aici găsiți clasamentul final al cursei, iar aici clasamentele provizorii după fiecare oră.
PS: Din aproape 200 de mașini participante la Nurburgring, 60 au fost BMW-uri, iar 33 Porsche-uri.
F0t0: BMW