BMW M3 GTS l-a vrajit pe Valentino Rossi

rossi2BMW este sponsor tehnic al campionatului MotoGP, iar în această calitate nu asigură doar safety-car-ul, ci oferă şi premii. Astfel, anual, constructorul bavarez dă o maşină pilotului care a fost cel mai rapid în calificări de-a lungul sezonului. Premiul din acest an a constat într-un BMW M3 Sedan şi i-a revenit lui Valentino Rossi. Care, apropo, mai are vreo cinci BMW-uri cîştigate în acelaşi mod.

Dar nu acesta era subiectul principal ci faptul că, odată ajuns să-şi ridice premiul, Vale a dat peste noul BMW M3 GTS, o versiune super-uşoară şi super-rapidă a coupe-ului M3. Italianul nu a putut rezista tentaţiei şi, înainte de a-şi lua în primire M3-ul Sedan, s-a urcat în GTS şi a dat două tururi pe circuitul “Ricardo Tormo” de lângă Valencia.

A fost uimitor în GTS”, a spus Rossi la sosire. “Cu adevărat uimitor. E grozavă maşina, în special pe frânare, având în vedere greutatea scăzută pe care o are”, a adăugat italianul, după care s-a interesat cum poate intra în posesia unui astfel de model. Cu siguranţă că se va găsi şi pentru el un loc pe lista de aşteptare pentru un M3 GTS.

Minus 150 kilograme, plus 30 cai-putere

Ce l-a impresionat atât de tare pe Rossi? Ei bine, maşina este mai uşoară cu 150 de kilograme decât un M3 stock, datorită eliminării banchetei din spate, climatizării, sistemului audio şi a multor componente din interior (până şi geamurile din spate sunt din plastic). Pentru germani nu a fost însă suficient că greutatea maşinii a scăzut la 1490 kilograme, aşa că au umblat şi la motor. Cilindreea V8-ului a crescut de la 4,0 la 4,4 litri, puterea dezvoltată fiind de 450 CP, cu 30 CP mai mult decât la M3-ul standard.

Motorul este cuplat la o cutie automată cu dublu ambreiaj DCT cu şapte trepte, iar sistemul de stabilitate şi tracţiune DSC a fost reprogramat pentru o utilizare eminamente sportivă. Rezultatul? O acceleraţie de la 0 la 100 km/h în sub 4 secunde şi senzaţii care l-au uimit până şi pe Valentino Rossi.

Maşina este dotată cu rollbar, extinctor, scaune de curse cu centuri în şase puncte, pneuri Pirelli PZero Corsa, discuri de frână mărite şi kit aerodinamic reglabil (al cărui cel mai evident e uriaşul eleron de deasupra portbagajului). Ce mai, o maşină de curse în toată regula! Care însă este omologată şi pentru a circula pe stradă. O asemenea “jucărie” va costa 115.000 euro în Germania, primele exemplare urmând să ajungă la proprietari din primăvară.

Via: www.motogp.com

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “BMW M3 GTS l-a vrajit pe Valentino Rossi”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *