BMW, marca premium numarul 1 in Romania in 2010

Ştim cu toţii că BMW exercită o fascinaţie aparte asupra automobiliştilor din toată lumea. România nu face excepţie, fanii de aici ai mărcii bavareze fiind poate printre cei mai „înrăiţi”. De unde şi rezultatele comerciale bune, BMW fiind anul trecut marca premium cea mai bine vândută în ţara noastră.

Cele 1.574 unităţi livrate în 2010 fac din marca bavareză lider de piaţă în segmentul premium, având o cotă de 31%, cu 7 procente mai mult decât Mercedes-Benz, principalul competitor. BMW a beneficiat în 2010 de lansări importante de noi modele: X1 (a debutat la finalul lui 2009), Seria 5 şi X3, lansat pe finalul lui 2010.

SUV-urile, aproape 70% din vânzările BMW în România
Ce mi se pare interesant de analizat este statistica pe modele. X5 este cel mai vândut BMW, cu 395 unităţi în 2010, urmat de X6, cu 326 unităţi. Dacă adăugăm aici X1, cu 156 unităţi, X3 (157), X3 nou (14), X6 ActiveHybrid (6), X6 M (7) şi X5 M (2), rezultă că modelele „X” au reprezentat aproximativ 68% din vânzările mărcii în România (1063 unităţi). Concluzia? Trăiască SUV-urile! Sau, mă rog, în cazul de faţă, SAV-urile şi SAC-urile 🙂

Prin comparaţie, noul BMW Seria 5, un model de tradiţie al mărcii, s-a vândut în 113 exemplare în 2010, iar Seria 7 în 45 de unităţi. Restul de circa 340 de unităţi au fost modelele Seria 3 (218), Seria 1 (83), Seria 5 GT (19), Z4 (13) şi Seria 6 (4). E clar că piaţa românească e una atipică, dacă X5 şi X6 reprezintă aproape jumătate din vânzări. În restul lumii, Seria 3 e bestseller.

Cât priveşte marca MINI, în 2010 au fost vândute 95 de unităţi, cifră la care a contribuit şi nou-lansatul Countryman. Faţă de 2009, vânzările MINI au crescut cu 17,3%, în timp ce ale BMW au fost mai mari cu 38,3%. Ce criză frumoasă au unii…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “BMW, marca premium numarul 1 in Romania in 2010”

  1. Este normal ca pentru cei cu posibilitati sa nu existe termenul de criza, si acest lucru este decand este lumea si pamantul.
    Referitor la marca BMW, care dintre noi nu a visat inca de mic la o astfel de masina, eu inca mai visez si acum, dar doar atat deocamdata !

    Eu nu mai alimentez de la Petrom – OMV !

    CU STIMA !
    Viorel Rotaru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *