BMW prezinta detalii despre „sub-brand-ul” „i”

Se numeşte „i” şi este „sub-brand-ul” (aşa îi spune BMW) care va desemna gama de modele electrice şi hibride ale bavarezilor. Printre primele modele care vor purta logo-ul i se vor afla i3 şi i8, ambele programate pentru 2013. Acestea au fost concepute din start plecând de la sistemele de propulsie alternative, BMW utilizând o arhitectură inovatoare pentru a anula dezavantajul greutăţii mari a bateriilor. Denumită LifeDrive, noua arhitectură foloseşte un şasiu din aluminiu care găzduieşte grupul motopropulsor, celula de siguranţă a pasagerilor fiind construită din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Cunoscut până acum ca MegaCity Vehicle, modelul BMW i3 va fi un 2+2 conceput special pentru mediul urban. Va avea un sistem de propulsie complet electric, similar cu cel folosit de BMW Seria 1 ActiveE (motor electric de 170 CP plus un set de baterii litiu-ion care îi conferă maşinii o autonomie de 160 km). Alte versiuni ale lui i3 sunt încă în dezvoltare.

Modelul i8, bazat pe conceptul EfficientDynamics prezentat în 2009, va avea propulsie hibridă, cel mai probabil urmând să folosească viitorul motor pe benzină BMW (1,5 litri, 3 cilindri în linie) în combinaţie cu motorul electric al lui i3. Atât i3 cât şi i8 vor fi construite la uzina din Leipzig, bavarezii investind 400 milioane euro pentru realizarea unei linii de montaj dedicate.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *