BMW prezinta detalii despre „sub-brand-ul” „i”

Se numeşte „i” şi este „sub-brand-ul” (aşa îi spune BMW) care va desemna gama de modele electrice şi hibride ale bavarezilor. Printre primele modele care vor purta logo-ul i se vor afla i3 şi i8, ambele programate pentru 2013. Acestea au fost concepute din start plecând de la sistemele de propulsie alternative, BMW utilizând o arhitectură inovatoare pentru a anula dezavantajul greutăţii mari a bateriilor. Denumită LifeDrive, noua arhitectură foloseşte un şasiu din aluminiu care găzduieşte grupul motopropulsor, celula de siguranţă a pasagerilor fiind construită din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Cunoscut până acum ca MegaCity Vehicle, modelul BMW i3 va fi un 2+2 conceput special pentru mediul urban. Va avea un sistem de propulsie complet electric, similar cu cel folosit de BMW Seria 1 ActiveE (motor electric de 170 CP plus un set de baterii litiu-ion care îi conferă maşinii o autonomie de 160 km). Alte versiuni ale lui i3 sunt încă în dezvoltare.

Modelul i8, bazat pe conceptul EfficientDynamics prezentat în 2009, va avea propulsie hibridă, cel mai probabil urmând să folosească viitorul motor pe benzină BMW (1,5 litri, 3 cilindri în linie) în combinaţie cu motorul electric al lui i3. Atât i3 cât şi i8 vor fi construite la uzina din Leipzig, bavarezii investind 400 milioane euro pentru realizarea unei linii de montaj dedicate.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.