BMW scoate un M5 CSL. Doar unul din pacate…

m5csl1Ca să aniverseze 25 de ani de la apariţia primului M5, BMW a realizat o versiune „hardcore” a actualului model. Acesta poartă emblema CSL, venerată de puriştii mărcii bavareze, pentru că desemnează cele mai performante maşini realizate de BMW Motorsport, practic maşini de curse cu care poţi circula şi pe stradă.

Chiar dacă CSL înseamnă Coupe Sport Leichtbau (coupe sport de construcţie uşoară), denumirea a fost aplicată şi acestui sedan M5. Este pentru prima dată când un BMW cu patru uşi primeşte această emblemă. Practic BMW le arată fanilor ce ar fi putut face dacă raţiunile comerciale nu i-ar fi împins spre realizarea „bestiilor” X5 M şi X6 M. Aşa că M5 CSL este doar un showcar, realizat într-un singur exemplar. Dar ce exemplar!

580 cai-putere, 540 Nm

Ca şi cum cei 507 cai ai modelului de serie nu erau suficienţi, inginerii de la BMW Motorsport au mărit cilindreea motorului de la 5,0 litri la 5,5 litri, puterea crescând în consecinţă. La peste 580 cai-putere, mai exact, cuplul maxim sărind şi el la 540 Nm. Pentru a gestiona mai bine plusul de putere, BMW a renunţat la cutia SMG şi a montat transmisia cu dublu-ambreiaj M DCT cu şapte trepte de la M3.

Trăsătura de bază a oricărui model CSL este însă reducerea greutăţii, iar M5 CSL este cu 50 de kg mai uşor decât M5-ul de serie, graţie folosirii unui plafon de fibră de carbon, a scaunelor cu structură din fibră de carbon şi a eliminării banchetei din spate.

0-100 km/h în 4,1 secunde

Performanţe? 4,1 secunde acceleraţie de la 0 la 100 km/h şi peste 320 km/h viteză maximă. Şi încă ceva: BMW susţine că M5 CSL e mai rapid pe Nurburgring cu 20 de secunde pe tur decât maşina standard. Dar ce mai contează asta când maşina e doar un studiu şi nu va ajunge pe şosele?

Nu ne rămâne decât să sperăm că BMW îşi va face curaj şi va lansa un model CSL în viitorul apropiat. Pe bune, nu ca acum. Până atunci, aşteptăm viitorul M5, programat pentru 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „BMW scoate un M5 CSL. Doar unul din pacate…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.