BMW scoate un M5 CSL. Doar unul din pacate…

m5csl1Ca să aniverseze 25 de ani de la apariţia primului M5, BMW a realizat o versiune „hardcore” a actualului model. Acesta poartă emblema CSL, venerată de puriştii mărcii bavareze, pentru că desemnează cele mai performante maşini realizate de BMW Motorsport, practic maşini de curse cu care poţi circula şi pe stradă.

Chiar dacă CSL înseamnă Coupe Sport Leichtbau (coupe sport de construcţie uşoară), denumirea a fost aplicată şi acestui sedan M5. Este pentru prima dată când un BMW cu patru uşi primeşte această emblemă. Practic BMW le arată fanilor ce ar fi putut face dacă raţiunile comerciale nu i-ar fi împins spre realizarea „bestiilor” X5 M şi X6 M. Aşa că M5 CSL este doar un showcar, realizat într-un singur exemplar. Dar ce exemplar!

580 cai-putere, 540 Nm

Ca şi cum cei 507 cai ai modelului de serie nu erau suficienţi, inginerii de la BMW Motorsport au mărit cilindreea motorului de la 5,0 litri la 5,5 litri, puterea crescând în consecinţă. La peste 580 cai-putere, mai exact, cuplul maxim sărind şi el la 540 Nm. Pentru a gestiona mai bine plusul de putere, BMW a renunţat la cutia SMG şi a montat transmisia cu dublu-ambreiaj M DCT cu şapte trepte de la M3.

Trăsătura de bază a oricărui model CSL este însă reducerea greutăţii, iar M5 CSL este cu 50 de kg mai uşor decât M5-ul de serie, graţie folosirii unui plafon de fibră de carbon, a scaunelor cu structură din fibră de carbon şi a eliminării banchetei din spate.

0-100 km/h în 4,1 secunde

Performanţe? 4,1 secunde acceleraţie de la 0 la 100 km/h şi peste 320 km/h viteză maximă. Şi încă ceva: BMW susţine că M5 CSL e mai rapid pe Nurburgring cu 20 de secunde pe tur decât maşina standard. Dar ce mai contează asta când maşina e doar un studiu şi nu va ajunge pe şosele?

Nu ne rămâne decât să sperăm că BMW îşi va face curaj şi va lansa un model CSL în viitorul apropiat. Pe bune, nu ca acum. Până atunci, aşteptăm viitorul M5, programat pentru 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “BMW scoate un M5 CSL. Doar unul din pacate…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *