Ca să aniverseze 25 de ani de la apariţia primului M5, BMW a realizat o versiune „hardcore” a actualului model. Acesta poartă emblema CSL, venerată de puriştii mărcii bavareze, pentru că desemnează cele mai performante maşini realizate de BMW Motorsport, practic maşini de curse cu care poţi circula şi pe stradă.
Chiar dacă CSL înseamnă Coupe Sport Leichtbau (coupe sport de construcţie uşoară), denumirea a fost aplicată şi acestui sedan M5. Este pentru prima dată când un BMW cu patru uşi primeşte această emblemă. Practic BMW le arată fanilor ce ar fi putut face dacă raţiunile comerciale nu i-ar fi împins spre realizarea „bestiilor” X5 M şi X6 M. Aşa că M5 CSL este doar un showcar, realizat într-un singur exemplar. Dar ce exemplar!
580 cai-putere, 540 Nm
Ca şi cum cei 507 cai ai modelului de serie nu erau suficienţi, inginerii de la BMW Motorsport au mărit cilindreea motorului de la 5,0 litri la 5,5 litri, puterea crescând în consecinţă. La peste 580 cai-putere, mai exact, cuplul maxim sărind şi el la 540 Nm. Pentru a gestiona mai bine plusul de putere, BMW a renunţat la cutia SMG şi a montat transmisia cu dublu-ambreiaj M DCT cu şapte trepte de la M3.
Trăsătura de bază a oricărui model CSL este însă reducerea greutăţii, iar M5 CSL este cu 50 de kg mai uşor decât M5-ul de serie, graţie folosirii unui plafon de fibră de carbon, a scaunelor cu structură din fibră de carbon şi a eliminării banchetei din spate.
0-100 km/h în 4,1 secunde
Performanţe? 4,1 secunde acceleraţie de la 0 la 100 km/h şi peste 320 km/h viteză maximă. Şi încă ceva: BMW susţine că M5 CSL e mai rapid pe Nurburgring cu 20 de secunde pe tur decât maşina standard. Dar ce mai contează asta când maşina e doar un studiu şi nu va ajunge pe şosele?
Nu ne rămâne decât să sperăm că BMW îşi va face curaj şi va lansa un model CSL în viitorul apropiat. Pe bune, nu ca acum. Până atunci, aşteptăm viitorul M5, programat pentru 2011.
Super tare masina ta, n-as da-o pe un M3 nou. Nu vrei sa scrii despre ea aici?
am si eu un csl, dar e46, mai batranel putin :p