BMW Seria 3 Coupe devine Seria 4 Coupe: primele imagini oficiale


Viitoarele BMW Seria 3 Coupe și Cabriolet își vor schimba denumirea în Seria 4 Coupe și Cabriolet, iar acestora li se va adăuga și Seria 4 Gran Coupe. Și dacă asta nu era chiar o noutate, designul Seriei 4 era așteptat cu nerăbdare de fani. Așteptarea a luat însă sfârșit, întrucât BMW a prezentat primele imagini cu Concept Seria 4 Coupe, showcar care prefigurează coupe-ul Seriei 4 ce va fi lansat anul viitor.

De ce Seria 4? BMW vrea să individualizeze mai mult coupe-ul și cabriolet-ul de „banalele” Seria 3 sedan și break. Și, după cum se poate observa din fotografii, viitorul Seria 4 Coupe nu va mai fi o simplă versiune coupe a berlinei Seria 3, ci va avea un design de sine-stătător, respectând tradiția coupe-urilor Seria 6 și Seria 8. Bineînțeles, acest artificiu de marketing se va traduce și în prețuri mai mari față de generația anterioară.


Design superb

Designul e clar mai reușit decât al Seriei 3 sedan actuale și chiar decât al actualului Seria 3 Coupe. Înrudirea cu Seria 3 se vede în forma farurilor întrepătrunse cu grila radiatorului, care însă arată mult mai bine pe coupe decât pe sedan. Partea frontală este dominată de două prize de aer enorme în partea inferioară, continuate în spate de două spații similare care găzduiesc evacuările. Mie mi-a fost imposibil să găsesc un unghi de criticat la această mașină.

Un element nou pentru un coupe BMW din această clasă îl reprezintă aerisirile de pe aripile față, denumite Air Breather. Acestea funcţionează în paralel cu Air Curtain din bara faţă pentru a asigura reducerea eficientă a frecărilor din jurul roţilor.

Interiorul concept-ului este realizat de BMW Individual și asta se vede: pielea tăbăcită în combinație cu pielea împletită manual dau un efect senzațional, iar decorul din lemn de castan completează imaginea de exclusivitate. Cât despre bord, acesta este preluat, cu mici modificări, de la Seria 3.


Mai mare decât Seria 3 Coupe

Dimensiunile BMW Concept Seria 4 Coupe sunt în creștere față de Seria 3 Coupe. Ampatamentul (2.810 mm) este mai lung cu 50 mm, în timp ce ecartamentul faţă a fost extins cu 45 mm (1.545 mm), iar cel spate cu 80 mm (1.593 mm). Cu o lăţime de 1.826 mm, BMW Concept Seria 4 Coupé este mai lat cu 44 mm decât predecesorul său, însă linia plafonului este coborâtă cu 16 mm (1.362 mm), pentru un aspect mai dinamic. În fine, lungimea a crescut și ea cu 29 mm (4.641 mm).

BMW Concept Seria 4 Coupe va fi prezentat la Salonul de la Detroit din ianuarie 2013, când probabil BMW va oferi și detalii tehnice. Modelul de serie va veni cel mai probabil în toamnă, la Salonul de la Frankfurt.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “BMW Seria 3 Coupe devine Seria 4 Coupe: primele imagini oficiale”

  1. Alex, părerea mea e că de la plecarea lui Bangle designul BMW a devenit mai previzibil, mai conservator. Nu știu dacă asta e de bine sau nu, vânzările decid, iar până acum n-am auzit să fie probleme. Cât despre șoferii de BMW, nu cred că trebuie să generalizăm. Cei care iubesc marca asta pentru ce reprezintă ea cu adevărat sunt oameni educați, instruiți, care știu să se comporte civilizat în trafic. Există, într-adevăr, și cealaltă categorie de „fani” BMW, cei de conjunctură, care aleg această marcă pentru a-și etala bogăția, pentru a atrage atenția sexului opus sau pur și simplu pentru că un BMW reprezintă pentru ei biletul de intrare în „lumea bună”. Dar astfel de clienți există și la rivalii de la Audi sau Mercedes, deci n-o văd ca o problemă de imagine pentru BMW. Sincer, eu dacă aș vrea un BMW și mi l-aș permite, nu m-ar interesa ce cred ceilalți despre mine și nu cred că există cineva care ia în considerare un astfel de criteriu la achiziția unei mașini care îi place.

  2. De când a plecat Bangle, BMW face maşini din ce în ce mai elegante şi care îmbină cu succes sportivitatea şi eleganţa. Din păcate, la noi imaginea e distorsionată din cauza majorităţii şoferilor de BMW care se poartă în trafic cu lipsă de educaţie. Mi-aş dori să văd mai mulţi oameni de afaceri la BMW, dar văd că mulţi preferă Audi, Mercedes sau Lexus şi cred că şi teama de asociere cu acest tip de şoferi e o cauză pentru care ei evită BMW.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *