BMW Seria 3 GT: toate fotografiile si detaliile oficiale, inclusiv preturi

BMW-Seria-3-Gran-Turismo-84
Așa cum era de așteptat, BMW a dezvăluit oficial modelul Seria 3 GT după ce câteva fotografii au început să „transpire” pe internet. BMW privește Seria 3 GT ca o completare a gamei, un model care „combină genele dinamice, sportive ale sedanului cu aspectul practic și versatilitatea Touring-ului”. Conform constructorului, Seria 3 Gran Turismo oferă mai mult spațiu și mai mult confort la rulare decât celelalte două versiuni ale Seriei 3.

Poate cel mai important detaliu în legătură cu 3 GT este acesta: e mai lung cu 20 cm decât Seria 3 Touring, are un ampatament mai mare cu 11 cm și e mai înalt cu 8,1 cm. De aici și spațiul interior mai generos, atât pentru picioare, cât și pentru cap. În spate de exemplu, spațiul pentru picioare e mai mare cu 7 cm decât la sedan sau break. În plus, poziția scaunelor e mai înaltă, pentru o mai bună vizibilitate înspre exterior și un acces mai facil la bord.

Din poze vedem că Seria 3 GT are geamuri laterale fără rame, un detaliu interesant, pe care-l regăsim și la concurentul Audi A5 Sportback. Cât despre expresia „coupe-style” atribuită de BMW lui 3 GT, mă abțin. În ziua de azi, toate modelele noi sunt „coupe-style”. Hayon-ul se deschide și închide automat, iar acesta ascunde și un eleron activ (primul de acest gen pentru BMW), care se ridică la viteze mari pentru a oferi o apăsare mai mare pe puntea spate și a mări aderența.

Portbagaj mai mare decât la Seria 3 Touring

Portbagajul e un alt avantaj al lui 3 GT, cei 520 litri depășind volumul portbagajului Seriei 3 Touring cu 25 de litri. În plus, deschiderea mare a hayon-ului ajută la încărcarea obiectelor mai voluminoase (nu-mi vine să cred că scriu așa ceva despre un BMW). Podeaua portbagajului ascunde sub ea mai multe compartimente de depozitare a obiectelor mici, iar punctele de fixare și cârligele ajută la ancorarea în siguranță a încărcăturii. Bancheta din spate este rabatabilă 40/20/40, iar înclinarea spătarului este reglabilă.

Inutil de spus că interiorul este unul premium, pozele vorbesc de la sine. Seria 3 GT va fi disponibil cu o echipare entry-level, peste care vin liniile Sport Line, Luxury Line sau Modern Line, la acestea adăugându-se opțional pachetul M-Sport, disponibil din iulie 2013.

Motorizări cu puteri între 143 și 306 CP

La început, BMW Seria 3 GT va fi oferit cu trei motorizări pe benzină și două pe motorină, cu puteri cuprinse între 143 CP și 306 CP. Toate folosesc tehnologia BMW TwinPower Turbo. Modelul de top va fi 335i GT (306 CP, 8,1 litri/100 km) cu șase cilindri, urmat de 328i GT (245 CP, 6,7 litri/100 km) și 320i GT (184 CP, 6,6 litri/100 km). La capitolul diesel vor exista 320d GT (184 CP, 4,9 litri/100 km) și 318d GT (143 CP, 4,5 litri/100 km).

Toate propulsoarele vor fi oferite standard cu o cutie manuală cu șase trepte sau opțional cu una automată cu opt trepte. Ambele variante de transmisie vor avea funcția Auto Start-Stop. Seria 3 GT a fost dezvoltat urmând filosofia BMW EfficientDynamics, astfel că pe lângă sistemul start-stop, există o aerodinamică optimizată (Air Curtains, Air Breathers și eleron spate activ) și sisteme precum Brake Energy Regeneration și Optimum Shift Indicator care ajută la scăderea consumului de combustibil. Pe lângă acestea, BMW susține că există potențial de a scădea consumul cu încă 20% prin folosirea modului ECO PRO și a funcției ECO PRO Route, fără a oferi însă detalii.

În fine, la capitolul infotainment, 3 GT vine standard cu BMW Connected și cu opțiunea App, care permit accesarea rețelelor sociale, a radiourilor online și a iPhone-ului. Navigația folosește serviciile Google Maps și Panoramio. Până aici, toate bune și frumoase. Mă rog, aproape toate: chiar dacă arată clar mai bine decât Seria 5 GT, 3 GT nu mi se pare la fel de reușit ca Audi A5 Sportback. Dar asta e doar părerea mea. Lansarea în România va avea loc în iunie, iar prețurile sunt următoarele (toate includ TVA):

320i GT – 37.882 euro
328i GT – 44.330 euro
335i GT – 50.902 euro
318d GT – 36.642 euro
320d GT – 40.362 euro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “BMW Seria 3 GT: toate fotografiile si detaliile oficiale, inclusiv preturi”

  1. parca este ceva in neregula cu spatele acestei masini,la fel ca la seria 5 gt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *