BMW Seria 5 Touring: fotografii si informatii oficiale

BMW a prezentat primele imagini cu versiunea break a noului Seria 5. Deşi Salonul Auto de la Geneva tocmai s-a încheiat, bavarezii au ales să arate noul Seria 5 Touring la Salonul Auto de la Leipzig (11-18 aprilie). Maşina vine cu avantajul evident al portbagajului mărit (cu 60 litri mai încăpător decât al generaţiei actuale).

Volumul standard de 560 litri poate deveni de 1.670 litri atunci când bancheta spate este rabatată complet. În plus, aceasta poate culisa câţiva centimetri înspre faţă, astfel încât portbagajul să mai câştige 30 litri dacă nevoia o impune. Noul Seria 5 Touring mai plusează la aspectul practic şi cu luneta care se poate deschide separat de portiera portbagajului.

La capitolul motorizări, nu există noutăţi faţă de sedan. Pentru benzinare baza o reprezintă 523i (204 CP), urmat de supraalimentatul 535i (306 CP), iar la diesel oferta pleacă de la 520d (184 CP) ajungând la 530d (245 CP). Cel mai economic este 520d (5,2 litri/100 km), dar nici modelul cu şase cilindri nu exagerează cu consumul (6,4 litri/100 km).

Cât despre design, nu sunt prea multe de spus. Touring-ul preia acelaşi stil de la sedan, cei de la BMW reuşind, ca întotdeauna, să nu dea break-ului un aspect de utilitară. Mărturisesc că întotdeauna mi-au plăcut break-urile BMW şi am apreciat faptul că designerii bavarezi nu au făcut compromisuri, toate modelele combi păstrând o siluetă sport, plăcută ochiului. Chiar dacă nu sunt cele mai spaţioase break-uri, cu siguranţă sunt printre cele mai atractive. Păcat că nu prea le vezi prin România, aici fiind preferate sedan-urile şi SUV-urile.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.