BMW Seria 5 Touring: fotografii si informatii oficiale

BMW a prezentat primele imagini cu versiunea break a noului Seria 5. Deşi Salonul Auto de la Geneva tocmai s-a încheiat, bavarezii au ales să arate noul Seria 5 Touring la Salonul Auto de la Leipzig (11-18 aprilie). Maşina vine cu avantajul evident al portbagajului mărit (cu 60 litri mai încăpător decât al generaţiei actuale).

Volumul standard de 560 litri poate deveni de 1.670 litri atunci când bancheta spate este rabatată complet. În plus, aceasta poate culisa câţiva centimetri înspre faţă, astfel încât portbagajul să mai câştige 30 litri dacă nevoia o impune. Noul Seria 5 Touring mai plusează la aspectul practic şi cu luneta care se poate deschide separat de portiera portbagajului.

La capitolul motorizări, nu există noutăţi faţă de sedan. Pentru benzinare baza o reprezintă 523i (204 CP), urmat de supraalimentatul 535i (306 CP), iar la diesel oferta pleacă de la 520d (184 CP) ajungând la 530d (245 CP). Cel mai economic este 520d (5,2 litri/100 km), dar nici modelul cu şase cilindri nu exagerează cu consumul (6,4 litri/100 km).

Cât despre design, nu sunt prea multe de spus. Touring-ul preia acelaşi stil de la sedan, cei de la BMW reuşind, ca întotdeauna, să nu dea break-ului un aspect de utilitară. Mărturisesc că întotdeauna mi-au plăcut break-urile BMW şi am apreciat faptul că designerii bavarezi nu au făcut compromisuri, toate modelele combi păstrând o siluetă sport, plăcută ochiului. Chiar dacă nu sunt cele mai spaţioase break-uri, cu siguranţă sunt printre cele mai atractive. Păcat că nu prea le vezi prin România, aici fiind preferate sedan-urile şi SUV-urile.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *