BMW si ai sai savanti nebuni scapati de sub control…

serie5gt4În ultima perioadă BMW arată un apetit deosebit pentru încrucişări genetice. După ce au combinat (cu real succes dacă privim strict cifrele de vânzări) un SUV cu un coupé, rezultatul fiind numit X6, bavarezii au trecut acum la un alt nivel: au amestecat genele unui SUV cu cele ale unei limuzine de lux gen Seria 7. Rezultatul? BMW Serie 5 Gran Turismo.

Nu vă lăsaţi păcăliţi de nume: maşina nu este un GT, nici pe departe. Sau cel puţin nu arată ca unul. Nu de alta, dar n-am vrea ca Enzo Ferrari să se răsucească în mormânt. Nici măcar SUV nu este, pentru că dispune doar de tracţiune spate (cel puţin deocamdată). Mai degrabă l-aş cataloga drept un monovolum de genul lui Mercedes R-Klasse, având în vedere dimensiunile sale generoase: 4,99 m lungime, 1,90 m lăţime şi 1,55 m înălţime. Numai că nu este nici asta. BMW îl vede, nici mai mult nici mai puţin, drept un concurent pentru Mercedes-Benz CLS, Porsche Panamera sau Maserati Quattroporte. De unde şi numele Gran Turismo (sic!).

GT cu spaţiu interior de monovolum

OK, dar Serie 5 GT este mai înalt cu 13 cm(!!) decât Panamera şi cu 12 cm decât celelalte 2 rivale. Estetic nu cred că poate concura cu nici una dintre ele. Dar să trecem peste prejudecăţi şi să vedem cifrele cu care se laudă Serie 5 Gran Turismo. Deşi BMW îl consideră GT, nu voi începe cu performanţele dinamice, ci cu spaţiul şi confortul oferit pasagerilor. Care sunt mult mai spectaculoase.

Portbagajul are o capacitate de 440 litri şi poate ajunge la 1700 litri dacă se rabatează bancheta din spate. Adică enorm. Locul la picioare pentru pasagerii din spate se ridică la nivelul lui Seria 7 (bancheta se deplasează la nevoie cu 10 cm înspre portbagaj), iar spaţiul pentru cap rivalizează cu cel dintr-un X5. Totodată bancheta din spate poate fi configurată cu trei sau două locuri, în acest ultim caz Serie 5 GT devenind un 2+2 foarte confortabil.

Motoare de top

Serie 5 GT va fi animat, la alegere, de 3 propulsoare, două pe benzină şi un diesel. Primele sunt un şase în linie de 3 litri şi 306 CP (535i GT) şi un V8 de 4,4 litri şi 407 CP (550i GT). Diesel-ul este celebrul 3 litri de 245 CP (530d GT) şi consumă în medie – conform BMW – doar 6,5 litri/100 km. Benzinarul cu şase cilindri consumă 8,9 litri, iar V8-ul 11,2 litri/100 km. Cât priveşte performanţele, cifrele arată foarte bine: viteză maximă 250 km/h (benzinarele) şi 240 km/h (dieselul), iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h 5,5 secunde la V8, 6,3 la 535i GT şi 6,9 secunde la diesel.

Deşi e numit Seria 5, Gran Turismo are mult mai multe lucruri în comun cu Seria 7. Blocurile optice se aseamănă foarte tare, planşa de bord e aproape identică, iar ampatamentul măsoară 3,07 m (exact la fel cu limuzina de lux). Deci şi platforma tehnică este aceeaşi. Iar dacă mai adăugăm faptul că GT-ul poate fi echipat cu aproape toate dotările de pe Seria 7, lucrurile devin şi mai clare. BMW ne vinde un Seria 7 pe care a făcut experimente de design. Cât de reuşite, rămâne ca piaţa să decidă. Mie nu-mi place.

PS: V-am spus că e ultimul BMW desenat de Chris Bangle?

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

4 comentarii la “BMW si ai sai savanti nebuni scapati de sub control…”

  1. Pingback: Top 10 savanţi “nebuni”
  2. Din punctul de vedere al designului, masina asta o gasesc odioasa. Dar sunt oameni care nu pun pe primul plan aspectul unei masini. Gandeste-te ca sub forma asta ciudata (din cauza careia Seria 5 GT e o masina foarte spatioasa) ai platforma tehnica a lui Seria 7. La bani de Seria 5. Dintr-o data, pare o afacere buna, nu?

  3. Eu unul nu inghit masina asta de nici o culoare. Sa combini un X6(care oricum nu e foarte reusita) cu un seria 5, mi se pare… n am cuvinte. Interiorul intradevar tot respectu dar spatele fata sau din lateral…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *