BMW va renunta la M3 Sedan si va produce un GT3. Dar nu ala la care va ganditi voi…

BMW nu va mai produce M3 în versiune berlină începând cu viitoarea generație a Seriei 3, nume de cod F30, programată să apară în 2012. Ce le-a venit? Probabil efortul depus pentru a produce M3 Sedan nu se regăsește în veniturile generate de acest model.

Constructorul va continua însă să vândă M3 în versiunile coupé și cabriolet, însă motorul suferi un downgrade de „noblețe”. Astfel, viitorul M3 va renunța la configurația V8 pentru un clasic șase în linie, tipul de motor pe care BMW știe să-l facă la perfecție. Nu vor fi însă motive de îngrijorare în privința performanțelor, noul motor de 3,0 litri urmând să dezvolte 450 cai-putere, cu 30 mai mult decât actualul model.

Puriștii BMW vor avea însă un motiv de îngrijorare, pentru că bavarezii vor dezvolta un Gran Turismo pe baza viitoarei Serii 3, după modelul Seria 5 GT. Crossoverul va apărea pe piață în martie 2013 și va avea un ampatament mărit față de berlină, pentru un spațiu interior mai generos și un portbagaj asemenea. Adică exact ceea ce pe clientul clasic de BMW nu-l prea interesează.

Da, dar clienți clasici sunt tot mai puțini, iar noua generaţie de clienți are cerințe din ce în ce mai diverse de la o mașină. BMW a înțeles asta și împacă și capra și varza, oferind atât modele de tradiție precum Seria 3, Seria 5, Seria 7, roadster-ul Z3 și toate derivațiile M ale acestora, dar și modele precum X1, X3, X5, X6, Seria 5 GT sau Seria 1. Apropo de Seria 1, cică 80% dintre posesorii acestui model cred că are tracțiune față…

Concluzia sănătoasă trasă de BMW? Banii nu au miros.

PS: Păcat de M3 Sedan, mi se pare cel mai frumos BMW din gamă. Nu știu de ce dar îmi place mai mult decât coupé-ul.

Via | Automobile Magazine

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *