BMW va renunta la M3 Sedan si va produce un GT3. Dar nu ala la care va ganditi voi…

BMW nu va mai produce M3 în versiune berlină începând cu viitoarea generație a Seriei 3, nume de cod F30, programată să apară în 2012. Ce le-a venit? Probabil efortul depus pentru a produce M3 Sedan nu se regăsește în veniturile generate de acest model.

Constructorul va continua însă să vândă M3 în versiunile coupé și cabriolet, însă motorul suferi un downgrade de „noblețe”. Astfel, viitorul M3 va renunța la configurația V8 pentru un clasic șase în linie, tipul de motor pe care BMW știe să-l facă la perfecție. Nu vor fi însă motive de îngrijorare în privința performanțelor, noul motor de 3,0 litri urmând să dezvolte 450 cai-putere, cu 30 mai mult decât actualul model.

Puriștii BMW vor avea însă un motiv de îngrijorare, pentru că bavarezii vor dezvolta un Gran Turismo pe baza viitoarei Serii 3, după modelul Seria 5 GT. Crossoverul va apărea pe piață în martie 2013 și va avea un ampatament mărit față de berlină, pentru un spațiu interior mai generos și un portbagaj asemenea. Adică exact ceea ce pe clientul clasic de BMW nu-l prea interesează.

Da, dar clienți clasici sunt tot mai puțini, iar noua generaţie de clienți are cerințe din ce în ce mai diverse de la o mașină. BMW a înțeles asta și împacă și capra și varza, oferind atât modele de tradiție precum Seria 3, Seria 5, Seria 7, roadster-ul Z3 și toate derivațiile M ale acestora, dar și modele precum X1, X3, X5, X6, Seria 5 GT sau Seria 1. Apropo de Seria 1, cică 80% dintre posesorii acestui model cred că are tracțiune față…

Concluzia sănătoasă trasă de BMW? Banii nu au miros.

PS: Păcat de M3 Sedan, mi se pare cel mai frumos BMW din gamă. Nu știu de ce dar îmi place mai mult decât coupé-ul.

Via | Automobile Magazine

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.