BMW Vision ConnectedDrive, proiectia viitorului

Salonul Auto de la Geneva e cunoscut şi ca „salonul conceptelor”, aşa că producătorii au început deja să facă publice fotografii cu showcar-urile ce vor fi aduse în Elveţia. BMW a furnizat azi primele detalii despre roadster-ul Vision ConnectedDrive, o vitrină tehnologică care ne arată nivelul de „know-how” al mărcii bavareze în ceea ce priveşte interacţiunea dintre şofer şi maşină. Principala noutate la acest concept o reprezintă noua generaţie a sistemului „Head-Up Display”, care va fi 3D!

Noul HUD va afişa noi informaţii, precum viteza curentă sau indicaţiile sistemului de navigaţie, toate tridimensionale. Astfel, diferitele informaţii transmise şoferului vor fi suprapuse, cele mai importante ocupând prim-planul, iar restul rămânând în fundal. Aceasta este modalitatea în care BMW consideră că poate furniza şoferului multiple informaţii fără a-l ameţi complet şi fără a fi nevoie de adăugarea unor display-uri suplimentare.

Pe lângă noua generaţie a sistemului Head-Up Display, BMW Vision ConnectedDrive foloseşte şi tehnologiile Car2Car Communication (valorifică informaţii primite de la alte maşini) sau Car2Infrastructure (de la elemente de infrastructură precum spaţii de parcare sau semafoare), astfel încât maşina poate propune parcări în apropierea destinaţiei sau poate recomanda un restaurant aflat pe traseu.

Vă daţi seama unde vom ajunge în ritmul ăsta? În curând, maşina pe care o veţi conduce vă va atrage atenţia că nu v-aţi bărbierit, că vă stătea mai bine tunsoarea veche, că nu o apreciaţi la adevărata ei valoare… Înţelegeţi ce ni se pregăteşte? 🙂

Cât despre designul lui Vision ConnectedDrive, e de aşteptat ca viitoare modele BMW să preia din elementele acestui concept. Îmi plac farurile şi stopurile, precum şi grila hiperbolizată, însă cumva maşina asta în ansamblul ei îmi aminteşte de „flame-surfacing-ul” lui Bangle. Care nu prea mi-a plăcut.

PS: Interesant e mecanismul de deschidere a portierelor, care culisează în praguri, la fel ca la Z1.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *