BMW Vision ConnectedDrive, proiectia viitorului

Salonul Auto de la Geneva e cunoscut şi ca „salonul conceptelor”, aşa că producătorii au început deja să facă publice fotografii cu showcar-urile ce vor fi aduse în Elveţia. BMW a furnizat azi primele detalii despre roadster-ul Vision ConnectedDrive, o vitrină tehnologică care ne arată nivelul de „know-how” al mărcii bavareze în ceea ce priveşte interacţiunea dintre şofer şi maşină. Principala noutate la acest concept o reprezintă noua generaţie a sistemului „Head-Up Display”, care va fi 3D!

Noul HUD va afişa noi informaţii, precum viteza curentă sau indicaţiile sistemului de navigaţie, toate tridimensionale. Astfel, diferitele informaţii transmise şoferului vor fi suprapuse, cele mai importante ocupând prim-planul, iar restul rămânând în fundal. Aceasta este modalitatea în care BMW consideră că poate furniza şoferului multiple informaţii fără a-l ameţi complet şi fără a fi nevoie de adăugarea unor display-uri suplimentare.

Pe lângă noua generaţie a sistemului Head-Up Display, BMW Vision ConnectedDrive foloseşte şi tehnologiile Car2Car Communication (valorifică informaţii primite de la alte maşini) sau Car2Infrastructure (de la elemente de infrastructură precum spaţii de parcare sau semafoare), astfel încât maşina poate propune parcări în apropierea destinaţiei sau poate recomanda un restaurant aflat pe traseu.

Vă daţi seama unde vom ajunge în ritmul ăsta? În curând, maşina pe care o veţi conduce vă va atrage atenţia că nu v-aţi bărbierit, că vă stătea mai bine tunsoarea veche, că nu o apreciaţi la adevărata ei valoare… Înţelegeţi ce ni se pregăteşte? 🙂

Cât despre designul lui Vision ConnectedDrive, e de aşteptat ca viitoare modele BMW să preia din elementele acestui concept. Îmi plac farurile şi stopurile, precum şi grila hiperbolizată, însă cumva maşina asta în ansamblul ei îmi aminteşte de „flame-surfacing-ul” lui Bangle. Care nu prea mi-a plăcut.

PS: Interesant e mecanismul de deschidere a portierelor, care culisează în praguri, la fel ca la Z1.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.