BMW X1 sau cel mai mic SUV premium

bmw1_5BMW a dat publicităţii primele fotografii oficiale cu noul SUV al mărcii, mezinul X1. După cum îi spune şi numele, acesta va fi poziţionat sub X3, atât din punctul de vedere al dimensiunilor, cât şi al preţului.

X1 nu este însă chiar atât de mic pe cât s-ar putea crede. Lungimea lui măsoară 4,45 metri, adică e cu doar 12 cm mai scurt decât X3. Ceea ce ar putea însemna că viitorul X3 va avea dimensiuni exterioare mai mari decât modelul actual.

X1 nu va concura deci cu Audi Q5, ci mai degrabă cu viitorul Q3. Până la apariţia acestuia însă, noul BMW va avea de luptat cu Mercedes-Benz GLK, Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan sau Ford Kuga.

Design fără surprize

Aşa cum era de aşteptat, X1 preia aproape integral designul conceptului cu acelaşi nume prezentat în 2008 la Paris. Personal îmi plac profilul şi partea din spate (chiar dacă aceasta seamănă cu Audi Q5), însă la partea frontală nu mă pot împăca cu „boabele de fasole” prea mari. Însă aştept să văd maşina pe viu pentru a-mi forma o părere clară.

Oferit şi cu tracţiune spate

Tehnic vorbind, X1 foloseşte platforma Seriei 3, cu care împarte acelaşi ampatament (2,76 m) şi de la care împrumută motoarele. La lansare, X1 va fi disponibil cu patru propulsoare, trei diesel şi unul pe benzină, cu puteri cuprinse între 143 şi 258 CP. Motorului diesel de 2 litri, disponibil în trei trepte de putere (143, 177 şi 204 CP) i se adaugă un şase în linie pe benzină de 3 litri şi 258 CP.

Interesant este că X1 va fi oferit şi cu tracţiune spate, doar pentru motoarele diesel de 143 şi 177 CP. În aceste configuraţii, X1 afişează consumuri record pentru segmentul său: 5,2 litri/100 km pentru modelul sDrive18d şi 5,3 litri/100 km pentru modelul sDrive20d. Toate propulsoarele pot fi însă combinate cu tracţiune integrală.

Modelul va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie. Preţurile anunţate pentru Germania pleacă de la 27.200 euro şi ajung până la 41.5oo euro. Aşteptăm şi lista de preţuri pentru România.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *