BMW X1 sau cel mai mic SUV premium

bmw1_5BMW a dat publicităţii primele fotografii oficiale cu noul SUV al mărcii, mezinul X1. După cum îi spune şi numele, acesta va fi poziţionat sub X3, atât din punctul de vedere al dimensiunilor, cât şi al preţului.

X1 nu este însă chiar atât de mic pe cât s-ar putea crede. Lungimea lui măsoară 4,45 metri, adică e cu doar 12 cm mai scurt decât X3. Ceea ce ar putea însemna că viitorul X3 va avea dimensiuni exterioare mai mari decât modelul actual.

X1 nu va concura deci cu Audi Q5, ci mai degrabă cu viitorul Q3. Până la apariţia acestuia însă, noul BMW va avea de luptat cu Mercedes-Benz GLK, Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan sau Ford Kuga.

Design fără surprize

Aşa cum era de aşteptat, X1 preia aproape integral designul conceptului cu acelaşi nume prezentat în 2008 la Paris. Personal îmi plac profilul şi partea din spate (chiar dacă aceasta seamănă cu Audi Q5), însă la partea frontală nu mă pot împăca cu „boabele de fasole” prea mari. Însă aştept să văd maşina pe viu pentru a-mi forma o părere clară.

Oferit şi cu tracţiune spate

Tehnic vorbind, X1 foloseşte platforma Seriei 3, cu care împarte acelaşi ampatament (2,76 m) şi de la care împrumută motoarele. La lansare, X1 va fi disponibil cu patru propulsoare, trei diesel şi unul pe benzină, cu puteri cuprinse între 143 şi 258 CP. Motorului diesel de 2 litri, disponibil în trei trepte de putere (143, 177 şi 204 CP) i se adaugă un şase în linie pe benzină de 3 litri şi 258 CP.

Interesant este că X1 va fi oferit şi cu tracţiune spate, doar pentru motoarele diesel de 143 şi 177 CP. În aceste configuraţii, X1 afişează consumuri record pentru segmentul său: 5,2 litri/100 km pentru modelul sDrive18d şi 5,3 litri/100 km pentru modelul sDrive20d. Toate propulsoarele pot fi însă combinate cu tracţiune integrală.

Modelul va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie. Preţurile anunţate pentru Germania pleacă de la 27.200 euro şi ajung până la 41.5oo euro. Aşteptăm şi lista de preţuri pentru România.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.