BMW X3 xDrive20d: Lux (mai) accesibil

BMW-X3-xDrive20d-3
După ce a cucerit segmentul SUV-urilor sport cu X5, BMW a lansat hotărât și un frate mai mic – X3 – care în 2010 a ajuns la cea de-a doua generație. Acum, la trei ani de la lansare, l-am încercat pe șoselele patriei ca să vedem cum s-a maturizat.

Chiar dacă a trecut ceva timp de la lansarea acestei generații, X3 încă are destule de oferit din punct de vedere vizual, suficient chiar pentru a-l considera încă proaspăt. Asta mai ales datorită schimbării majore față de designul primei generații, considerată de mulți de-a dreptul urâtă și necaracteristică bavarezilor.

În schimb, acest X3, cu numele de cod F25, le este chiar foarte caracteristic și mai ales designului implementat în ultimii ani. Inspirat destul de vizibil din fratele mai mare – X5 – mai micul X3 arată chiar mai sportiv, cu o alură de Seria 3 Touring lucrat bine la sala de forță. Poate că în continuare nu va fi pe placul tuturor, dar acum X3 se încadrează în gamă și din punct de vedere vizual.

Un BMW tipic

La test am avut o versiune nu foarte accesorizată – nu trebuie să înțelegeți greșit, din punctul meu de vedere nu i-aș mai fi adăugat nimic (poate doar Cruise Control Adaptiv) – dar în ultimul timp ne-am obișnuit ca modelele BMW să mustească de tehnologie pe fiecare centimetru pătrat de mașină. Ei bine, aici am avut parte de faruri xenon (dar nu active), de scaune reglabile și configurabile în mai multe trepte (dar nu electrice), iar lista ar putea continua în acest fel.

Sincer, m-am bucurat că am avut parte de tot confortul (cutie automată cu opt trepte, cruise control, etc.) și expertiza tehnică bavareză fără a mai fi asaltat de o miriadă de sisteme de asistență și control, care să încerce să facă treaba de șofer în locul meu. Un BMW a fost și sper să rămână și pe viitor un “driving machine”, care se cere condus și-ți oferă satisfacția de a-l conduce.

În rest, nu mi-a lipsit nimic la bord – atmosfera este tipică pentru BMW, cu iDrive în centrul atenției – cutia de viteze automată cu opt trepte este un etalon pentru ceea ce poate ingineria modernă, iar dieselul de 2.0 litri (chiar dacă este în patru cilindri) mi-a părut destul de silențios și rafinat.

BMW-X3-xDrive20d-Interior-4La capitolul interior nu pot trece cu vederea noul sistem de navigație – inginerii bavarezi au schimbat pe ici pe colo, prin părțile esențiale (chiar și procesorul!) și ai parte de navigație 3D inclusiv cu funcție “fly over” în stilul Apple Maps – însă de această dată și cu suport pentru București. În plus, am observat că totul se mișcă mai repede ca înainte, inclusiv randarea efectivă a hărții în timp real.

Rămâne un SUV de șosea

În ceea ce privește capitolele tehnice, X3 rămâne în continuare un bavarez veritabil, adept al șoselelor lungi și sinuoase, chiar dacă – în segment – este un SUV. De altfel, după banii pe care îi dai la achiziție ar trebui să îți cam fie  milă să începi să “muncești” automobilul pe toate coclaurile.

Pe asfalt X3 se slujește de know-how-ul companiei din plin, oferind o ținută de drum agreabilă, neutră și relativ permisivă – la limita aderenței te va ajuta întâi tracțiunea integrală și abia apoi vor acționa sistemele de siguranță. În ciuda gabaritului, X3 are resurse mari la nivelul ținutei de drum, automobilul comunicând bine cu șoferul prin intermediul direcției și șasiului.

Dieselul de 184 CP își face datoria cu brio, oferind consumuri decente (cel mediu declarat este de 6,1 litri/100 km) și o atmosferă neîntinată de zgomote deranjante în habitaclu. Totuși, nu poate să se compare cu versiunea xDrive30d, cu a sa uzină de forță în șase cilindri. Dacă bugetul o permite (X3 xDrive30d pleacă de la 51.336 euro cu TVA) noi recomandăm investiția – veți avea parte de performanțe superioare (evident) dar și de un rafinament și un sound net superior. Dacă nu, X3 xDrive20d rămâne o alternativă mult mai accesibilă: la 41.726 euro cu TVA, este cu aproape 10.000 euro mai ieftin decât X3 xDrive30d!

Foto: Aurel Niculescu, BMW

4 comentarii la “BMW X3 xDrive20d: Lux (mai) accesibil”

  1. Cred ca este unul dintre cele mai frumoase mini-suv-uri de pe piata, iar dotarile sunt ceea ce are nevoie orice sofer.

  2. In cazul asta e vorba de o masina care apartine BMW Romania, care are circumstante atenuante pentru ca astfel atrage atentia ca masina respectiva e din flota sa (promovare, etc). In cazul unui proprietar oarecare, gasesc ca e cel putin lipsa de imaginatie sa-si puna „BMW” pe placutele de inmatriculare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *