Briatore, “spalat” de justitia franceza

briatoreFostul boss al echipei de Formula 1 Renault, Flavio Briatore, a obţinut o victorie răsunătoare în disputa cu FIA, care l-a suspendat pe viaţă din motorsport în septembrie 2009. Instanţa de judecată franceză a decis ieri că pedeapsa impusă lui Briatore de federaţia internaţională este ilegală.

E de aşteptat acum ca FIA să facă apel la această decizie, chiar dacă la conducerea forului nu se mai află Max Mosley, „bestia nera” pentru Briatore şi omul care l-a suspendat pe viaţă din Formula 1. Avocatul FIA a declarat că e „foarte probabil” ca federaţia să facă apel.

Până atunci, e clar că Briatore a obţinut o victorie importantă în lupta cu FIA. Asta nu înseamnă însă că se şterge cu buretele ceea ce s-a întâmplat în Singapore în 2008, când italianul l-a pus pe Piquet Jr. să provoace un accident pentru ca intrarea safety-car-ului să-l avantajeze pe Alonso. Reputaţia lui a suferit enorm după acest episod şi mi-e greu să cred că vreo echipă de Formula 1 îl va mai angaja.

Următorul pas pentru Briatore? Îi va da în judecată pe Piquet tatăl şi fiul pentru declaraţiile care au dus la suspendarea sa. „Răul care mi s-a făcut nu se va uita într-o singură zi„, a spus Flavio. Fără nici o legătură cu acest subiect, astăzi Renault a anunţat numele noului boss al echipei. Este vorba de Eric Boullier, un apropiat al lui Gerard Lopez, coproprietarul echipei.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *