Bucuresteni, mersul cu RATB-ul n-a omorat pe nimeni!

trafic_bucurestiDe vreo două săptămâni am început munca în Bucureşti. Şi cum redacţia e situată pe la Piaţa Romană, mersul cu maşina cam iese din discuţie. De ce? Oricât de mult mi-ar plăcea să conduc, a merge bară la bară timp de aproape o oră, cu a întâia, maxim a doua, nu coincide deloc cu ideea mea despre şofat.

Plus că, odată ajuns la Romană, începe a doua parte a „distracţiei”: găsirea unui loc de parcare. În prima zi am căutat un loc aproape 20 de minute. Atât m-am învârtit cu maşina pe străduţe până l-am găsit. De atunci, singurele momente când mai iau maşina ca să merg la muncă sunt atunci când încep programul pe la şase seara. Şi asta doar pentru că nu am cu ce să mă întorc acasă după miezul nopţii.

Aşa că, în restul timpului, merg cu autobuzul. Vreau să spun că e mai relaxant decât mă aşteptam. Chiar şi atunci când traficul e intens, n-am nici un stres. Nu mă gândesc că maşina mea consumă 20 litri/100 km în ritmul ăla de mers, nu-mi amorţeşte piciorul pe ambreiaj, nu-mi pasă că un idiot îmi taie calea fără să semnalizeze, nu-mi pasă că nimeni nu mă lasă să schimb banda de mers sau să ies de pe o alee laterală… Şi, mai presus de orice, odată ajuns la muncă, nu stau cu inima cât un purice că-mi vor ridica maşina. Pentru că e foarte greu să parchezi regulamentar în zona aia.

Şi îmi place să privesc la oamenii din maşini. Deprimant peisaj… Rar vezi unul care să zâmbească. Care să nu fie stresat, nervos şi care să nu gesticuleze atunci când altul, chiar semnalizând, îşi permite să intre pe banda lui. Şi am mai observat ceva. În 80 la sută din maşini se află doar şoferul. Ştiu că mulţi chiar nu pot să se mişte altfel decât cu maşina, dar mai ştiu şi că foarte mulţi români sunt fuduli. Şi atunci mă gândesc la americani şi la sistemul lor de carpooling. Adică benzi speciale pentru maşinile în care se află cel puţin două persoane.

Sistemul e foarte simplu: pe acele benzi pot circula doar maşinile respective, celelalte nu. Dacă eşti prins pe banda cu pricina şi nu ai dreptul să circuli pe acolo, poliţia te arde foarte tare la buzunar. Oare ar putea fi implementat un astfel de sistem şi la noi? Mă gândesc la bulevardele cu minimum 3 benzi pe sens, pe care acest sistem ar avea logică. Iar pe banda specială să circule doar mijloacele de transport în comun şi maşinile cu minimum doi pasageri. Măcar ca experiment, eu zic că ar merita încercat. Nu?

Foto: stelapopa.unimedia.md

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Bucuresteni, mersul cu RATB-ul n-a omorat pe nimeni!”

  1. Felicitari pentru permis! Am condus si eu in Occident si e cu totul altceva. Culmea e ca am condus si in Istanbul sau Belgrad, iar traficul, chiar daca aglomerat (Istanbulul e un furnicar incredibil) e mult mai civilizat ca in Bucuresti. Nu exista atatia marlani ca la noi. Oare de ce?

  2. Bine ai revenit la GSP 🙂 !
    Eu n-am vrut sa conduc deloc in Bucuresti, nici nu stiam sa conduc, nici n-am vrut sa invat.
    Acum insa, de cind locuiesc in Irlanda, am facut si scoala de soferi aici, mi-am luat si un Opel Corsa ’99 foarte ieftin, si-mi place sa conduc. Nu-ti zic cit de relaxant e…..plus ca am loc de parcare oriunde gasesc liber in curtea complexului in care locuiesc, in oras nu-s probleme (adica e ok sa platesc €2 pe ora, asa face toata lumea).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.