Bugatti va produce limuzina bazata pe Veyron

Dacă până și Porsche a scos o limuzină, Bugatti de ce n-ar face-o? Conceptul Bugatti 16C Galibier a fost plimbat prin toată lumea încă din septembrie anul trecut, fiind prezentat în cadrul saloanelor auto, dar și clienților de Bugatti. Scopul a fost testarea reacțiilor acestora.


Îi va lua locul lui Veyron!

Și se pare că răspunsurile au fost favorabile, căci Bugatti a decis să-l introducă în producție. Atenție însă, Galibier nu va completa gama Bugatti, ci va înlocui Veyron-ul, care va ieși din producție în 2012. Cea mai mică și mai exclusivistă marcă a concernului VW plănuiește o producție de 300 de exemplare pentru limuzina sa, care va fi comercializată din 2013 la un preț de circa 1.000.000 euro. Iar dacă despre Veyron se spunea că la fiecare model vândut Bugatti pierde bani, cu Galibier intenția este să facă profit.

Având un design influențat de Veyron, dar și de clasicul Type 35, Bugatti Galibier va fi construit din fibră de carbon, cu excepția portierelor și aripilor care vor fi realizate din aluminiu. Nu a fost comunicată greutatea mașinii, dar exoticul constructor dorește ca Galibier să fie cea mai ușoară mașină din clasă. Interiorul lui Galibier este mai luxos decât la Veyron (dacă credeați că așa ceva e posibil), cu toate că afișează un design minimalist.

„Doar” 800 cai-putere…
Galibier va fi propulsat de același motor W16 de la Veyron, cu diferența că va produce circa 800 cai-putere, Bugatti folosind doar două compresoare în loc de patru. E de așteptat ca transmisia să nu fie de tip DSG ci automată clasică, cu opt trepte. Puterea mai mică nu înseamnă că Galibier nu va fi o mașină rapidă. Dumnezeule, sunt 800 cai-putere! Directorul tehnic de la Bugatti, Wolfgang Schreiber își dorește ca Galibier să fie „cea mai rapidă, puternică limuzină cu patru uși din lume, cu cea mai rapidă accelerație„.

Cred că Ferdinand Piech, omul datorită căruia Bugatti și Veyron există astăzi, este complet de acord cu asta.

PS: Orice, numai să nu-l facă cu părțile laterale lucioase ca în primele trei fotografii…

Via | Autocar

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Bugatti va produce limuzina bazata pe Veyron”

  1. Salutare nu imi place Bugatti. Care lati scos Dar daca mil dati cadou Si ma sponsorizati eu am o melodie cu titlu Si strife Bugatti Veyron ceas de un milion multe diamanté multe briliante va fac reclama pe tot maps mondu datimi yn Bugatti cadou Sal oftic pe Dan bursuc. Si va fac reclama pe toata planeta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *