Cam asta inseamna viteza pe traseu montan. In America…

Aţi auzit până acum de Nobuhiro Tajima? I se mai zice şi „Monster”, după numele maşinilor pe care le urcă pe Pikes Peak în fiecare an, de cele mai multe ori cu folos. Pikes Peak nu e o cursă oarecare, fiind supranumită „The race to the clouds”, pentru că, după cum veţi vedea în filmuleţ, piloţii chiar ajung cu maşinile până la nori.

Asta deoarece linia de sosire se află la 4.300 metri altitudine. Traseul are o lungime de 20 de kilometri, este compus din tronsoane asfaltate dar şi de pământ, iar diferenţa de altitudine dintre start şi finish este de 1.439 metri. Din această cauză maşinile pierd la sosire până la 30% din putere (aerul rarefiat fiind de vină).

Nu-i de mirare că bolizii de la clasa „Unlimited” au motoare care tind spre 1.000 de cai-putere, cum e şi cazul „Suzuki-ului SX4” pilotat de Tajima. Am pus în ghilimele numele maşinii pentru că doar acesta e comun cu automobilul de serie. Bolidul japonezului dezvoltă 900 cai-putere dintr-un motor V6 biturbo de 3,1 litri, cuplul maxim fiind de 890 Nm. Totul pe o maşină de numai 1.190 kilograme.

În 2010 Tajima a câştigat Pikes Peak pentru al cincilea an consecutiv, însă nu şi-a putut depăşi recordul stabilit în 2007 – 10min01.41s – record all-time al competiţiei. Anul ăsta a fost cu 10 secunde mai lent. N-ai zice asta urmărind filmuleţul de mai jos…

Foto: Monster Sport

http://www.monster-sport.com/e/index.html

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Cam asta inseamna viteza pe traseu montan. In America…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *