Cam asta inseamna viteza pe traseu montan. In America…

Aţi auzit până acum de Nobuhiro Tajima? I se mai zice şi „Monster”, după numele maşinilor pe care le urcă pe Pikes Peak în fiecare an, de cele mai multe ori cu folos. Pikes Peak nu e o cursă oarecare, fiind supranumită „The race to the clouds”, pentru că, după cum veţi vedea în filmuleţ, piloţii chiar ajung cu maşinile până la nori.

Asta deoarece linia de sosire se află la 4.300 metri altitudine. Traseul are o lungime de 20 de kilometri, este compus din tronsoane asfaltate dar şi de pământ, iar diferenţa de altitudine dintre start şi finish este de 1.439 metri. Din această cauză maşinile pierd la sosire până la 30% din putere (aerul rarefiat fiind de vină).

Nu-i de mirare că bolizii de la clasa „Unlimited” au motoare care tind spre 1.000 de cai-putere, cum e şi cazul „Suzuki-ului SX4” pilotat de Tajima. Am pus în ghilimele numele maşinii pentru că doar acesta e comun cu automobilul de serie. Bolidul japonezului dezvoltă 900 cai-putere dintr-un motor V6 biturbo de 3,1 litri, cuplul maxim fiind de 890 Nm. Totul pe o maşină de numai 1.190 kilograme.

În 2010 Tajima a câştigat Pikes Peak pentru al cincilea an consecutiv, însă nu şi-a putut depăşi recordul stabilit în 2007 – 10min01.41s – record all-time al competiţiei. Anul ăsta a fost cu 10 secunde mai lent. N-ai zice asta urmărind filmuleţul de mai jos…

Foto: Monster Sport

http://www.monster-sport.com/e/index.html

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Cam asta inseamna viteza pe traseu montan. In America…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.