Cat costa sa ne dam cu masina pe Nurburgring in 2011

Cunoscut ca „The Green Hell” sau, mai simplu, „The Ring”, circuitul de 20,8 kilometri lungime care străbate munţii Eifel din vestul Germaniei (mai degrabă nişte dealuri) a devenit o adevărată Mecca a şoferilor care iubesc condusul sportiv. Gazdă în trecut a curselor de Formula 1, bucla nordică a circuitului nu mai corespunde standardelor „Marelui Circ”, dintr-un motiv simplu: e al naibii de periculos. Căutaţi o poză cu Nikki Lauda şi veţi vedea cât de periculos.

Cu toate astea, mii şi mii de şoferi şi piloţi vin aici în fiecare an pentru a se da măcar o tură pe Nordschleife. E testul suprem al abilităţii la volan şi circuitul pe care toţi constructorii de maşini sport îşi testează maşinile înainte de a le da drumul pe piaţă. Principiul e simplu: dacă fac faţă pe Nurburgring, fac faţă oriunde.

Sunt sigur că mulţi dintre voi visează la ziua când vor ajunge la Nurburgring, aşa că mai jos aveţi lista de preţuri pentru 2011, în caz că vreţi să vă calculaţi un buget aproximativ. Iată tarifele:

1 tur: 24 euro

4 tururi: 89 euro (include şi un voucher de 10 euro pentru mâncare şi băutură şi un bilet de intrare la parcul tematic „Ring°werk„)

15 tururi: 310 euro (voucher de 20 euro pentru mâncare şi băutură şi un bilet de intrare la parcul tematic „Ring°werk”)

25 tururi: 470 euro (voucher de 30 euro pentru mâncare şi băutură şi un bilet de intrare la parcul tematic „Ring°werk”)

abonament: 1350 euro (voucher de 100 euro pentru mâncare şi băutură şi două bilete de intrare la parcul tematic „Ring°werk”).

Pe de altă parte, dacă Nordschleife vi se pare prea „sălbatic”, puteţi încerca circuitul modern de Grand Prix de la Nurburgring: cu 38 euro (aproximativ 165 lei) vă daţi timp de 20 de minute. Nu e scump deloc dacă ne gândim că 20 de minute pe circuitul de karting Amckart din Tunari costă 90 sau 120 lei (cu kart de 6,5, respectiv 13 CP).

Nu ştiu despre voi, dar eu mă apuc de strâns bani de pe acum 🙂

Foto: BMW


Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *