Cat costa sa ne dam cu masina pe Nurburgring in 2011

Cunoscut ca „The Green Hell” sau, mai simplu, „The Ring”, circuitul de 20,8 kilometri lungime care străbate munţii Eifel din vestul Germaniei (mai degrabă nişte dealuri) a devenit o adevărată Mecca a şoferilor care iubesc condusul sportiv. Gazdă în trecut a curselor de Formula 1, bucla nordică a circuitului nu mai corespunde standardelor „Marelui Circ”, dintr-un motiv simplu: e al naibii de periculos. Căutaţi o poză cu Nikki Lauda şi veţi vedea cât de periculos.

Cu toate astea, mii şi mii de şoferi şi piloţi vin aici în fiecare an pentru a se da măcar o tură pe Nordschleife. E testul suprem al abilităţii la volan şi circuitul pe care toţi constructorii de maşini sport îşi testează maşinile înainte de a le da drumul pe piaţă. Principiul e simplu: dacă fac faţă pe Nurburgring, fac faţă oriunde.

Sunt sigur că mulţi dintre voi visează la ziua când vor ajunge la Nurburgring, aşa că mai jos aveţi lista de preţuri pentru 2011, în caz că vreţi să vă calculaţi un buget aproximativ. Iată tarifele:

1 tur: 24 euro

4 tururi: 89 euro (include şi un voucher de 10 euro pentru mâncare şi băutură şi un bilet de intrare la parcul tematic „Ring°werk„)

15 tururi: 310 euro (voucher de 20 euro pentru mâncare şi băutură şi un bilet de intrare la parcul tematic „Ring°werk”)

25 tururi: 470 euro (voucher de 30 euro pentru mâncare şi băutură şi un bilet de intrare la parcul tematic „Ring°werk”)

abonament: 1350 euro (voucher de 100 euro pentru mâncare şi băutură şi două bilete de intrare la parcul tematic „Ring°werk”).

Pe de altă parte, dacă Nordschleife vi se pare prea „sălbatic”, puteţi încerca circuitul modern de Grand Prix de la Nurburgring: cu 38 euro (aproximativ 165 lei) vă daţi timp de 20 de minute. Nu e scump deloc dacă ne gândim că 20 de minute pe circuitul de karting Amckart din Tunari costă 90 sau 120 lei (cu kart de 6,5, respectiv 13 CP).

Nu ştiu despre voi, dar eu mă apuc de strâns bani de pe acum 🙂

Foto: BMW


Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.