Cat ne vor costa dotarile de siguranta obligatorii

siguranta1Ultimul număr al revistei britanice „Car” conţine un material interesant despre costul dotărilor de siguranţă obligatorii pentru maşinile noi vândute în Uniunea Europeană. UE şi-a propus să reducă numărul de victime ale accidentelor rutiere la circa 27.000 în 2010, însă planul e aproape imposibil de pus în practică (în 2008 au fost 39.000 de morţi). De aceea, Uniunea impune constructorilor auto montarea obligatorie a şi mai multor sisteme de siguranţă.

ESP – 340 euro

Această măsură ridică automat preţul maşinilor noi, cu peste 2800 de euro pe automobil vândut! Din 2011 vor deveni obligatorii luminile de zi permanente (113 euro), iar din 2012 dotări precum monitorizarea presiunii de aer în pneuri (113 euro), pneurile cu rezistenţă redusă la înaintare (113 euro) şi sistemul electronic al stabilităţii ESP (340 euro). Iar acestea sunt doar începutul.

Avertizarea la schimbarea benzii de circulaţie + frânarea automată = 680 euro

Urmează în 2013 introducerea obligatorie a avertizorului pentru centura de siguranţă (113 euro) – surprinzător, dar încă sunt maşini care nu au în dotarea standard acest sistem care te „trage de urechi” atunci când nu-ţi pui centura. Tot în 2013 UE va impune sistemul de avertizare la schimbarea benzii de circulaţie (Lane Departure Warning System), dar şi frânarea automată. Acestea două vor adăuga 680 euro la preţul unei maşini noi.

Apelul de urgenţă automat – 280 euro

Pentru 2014 UE are în plan impunerea sistemului de apel de urgenţă automat, încorporat în fiecare maşină (280 euro). Acesta va apela automat în caz de accident serviciile de urgenţă, transmiţându-le coordonatele GPS ale accidentului şi făcându-le pasagerilor legătura telefonică la ambulanţă, pompieri etc. Tot în acelaşi an, Uniunea vrea să facă obligatoriu şi sistemul de asistare la frânarea de urgenţă (170 euro).

Limitator de viteză pe bază de GPS – 340 euro

În 2015 va veni rândul unei măsuri foarte controversate: limitatorul de viteză pe bază de GPS (340 euro). Ce va face acesta? Va împiedica şoferul să meargă cu o viteză mai mare decât cea legală pe sectorul de drum respectiv, prin intermediul GPS-ului. Nu-mi fac însă griji, sigur se vor găsi la noi băieţi care să anuleze aceste sisteme.

Capota pirotehnică – 565 euro

În fine, pentru 2016 va fi introdusă obligatoriu capota pirotehnică. În cazul unei coliziuni cu un pieton, capota se ridică cu totul, atenuând impactul pentru pieton. Costul acestei dotări? 565 euro. Dacă facem un total, ajungem la cifra de 2830 euro la o maşină nouă! Cam mult, nu? Mai ales dacă vrei să-ţi cumperi un Logan…

Foto: EuroNCAP

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Cat ne vor costa dotarile de siguranta obligatorii”

  1. Da, vor fi introduse treptat, la intervale mai mari, nu doar de un an de zile, si dupa 1-2 ani de exploatare tehnologia va deveni mai accesibila si mai ieftina ca si cost, astfel permitand intrarea in scena a unui nou element de siguranta si tot asa! Asa au intrat de fapt in scena si pana acum toate minunatiile pe care le vedeti pe masinile de serie! Cele High-End nu intra in discutie, ele intra la un alt segment, unde puterea de cumparare este alta si absorbtia noilor tehnologii se face mult mai rapid!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *