Cauciucurile de iarna ar putea deveni obligatorii in Romania

După ce iniţial se stabilise ca obligativitatea folosirii pneurilor de iarnă să se aplice doar vehiculelor de transport marfă şi pasageri cu masa proprie de peste 3,5 tone, aleşii noştri şi-au dat seama că ar fi bine să extindă această obligativitate şi la automobile.

Este vorba de un proiect legislativ de modificare a Codului Rutier, proiect ce se află în acest moment în faza de dezbatere, prin care cauciucurile de iarnă, lanţurile şi materialele antiderapante vor deveni obligatorii pentru toate tipurile de automobile, de la data de 1 noiembrie a fiecărui an.

Nu se precizează nicăieri însă dacă modificarea intră în vigoare de la 1 noiembrie 2010 sau de la 1 noiembrie 2011. Dar nu e nici o problemă, în România cei afectaţi direct de o decizie de la vârf nu află niciodată la timp. Mai important e să fie amendaţi. Nu mă înţelegeţi greşit, susţin 100% obligativitatea folosirii pneurilor de iarnă, dar susţin şi dreptul cetăţeanului de a fi informat în timp util în legătură cu obligaţiile care i se impun.

Nu poţi să vii pe 25 octombrie să spui că de la 1 noiembrie toată lumea trebuie să aibă cauciucuri de iarnă montate pe maşini, trebuie oferit un răgaz de timp pentru ca oamenii să se conformeze. Nu toţi au în momentul ăsta 1000 de lei în buzunar (sau mai mult) pentru pneuri de iarnă.

Şi ca totul să fie în aceeaşi notă de amatorism profund, nu s-a decis deocamdată cât de mari să fie amenzile pentru contravenienţi. Punem pariu că vor fi mari?

Foto: Jurnal de bord BMW 320 d

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *