Cauciucurile de iarna ar putea deveni obligatorii in Romania

După ce iniţial se stabilise ca obligativitatea folosirii pneurilor de iarnă să se aplice doar vehiculelor de transport marfă şi pasageri cu masa proprie de peste 3,5 tone, aleşii noştri şi-au dat seama că ar fi bine să extindă această obligativitate şi la automobile.

Este vorba de un proiect legislativ de modificare a Codului Rutier, proiect ce se află în acest moment în faza de dezbatere, prin care cauciucurile de iarnă, lanţurile şi materialele antiderapante vor deveni obligatorii pentru toate tipurile de automobile, de la data de 1 noiembrie a fiecărui an.

Nu se precizează nicăieri însă dacă modificarea intră în vigoare de la 1 noiembrie 2010 sau de la 1 noiembrie 2011. Dar nu e nici o problemă, în România cei afectaţi direct de o decizie de la vârf nu află niciodată la timp. Mai important e să fie amendaţi. Nu mă înţelegeţi greşit, susţin 100% obligativitatea folosirii pneurilor de iarnă, dar susţin şi dreptul cetăţeanului de a fi informat în timp util în legătură cu obligaţiile care i se impun.

Nu poţi să vii pe 25 octombrie să spui că de la 1 noiembrie toată lumea trebuie să aibă cauciucuri de iarnă montate pe maşini, trebuie oferit un răgaz de timp pentru ca oamenii să se conformeze. Nu toţi au în momentul ăsta 1000 de lei în buzunar (sau mai mult) pentru pneuri de iarnă.

Şi ca totul să fie în aceeaşi notă de amatorism profund, nu s-a decis deocamdată cât de mari să fie amenzile pentru contravenienţi. Punem pariu că vor fi mari?

Foto: Jurnal de bord BMW 320 d

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.