Cauciucurile de iarna, obligatorii din noiembrie 2011 doar pe drumuri acoperite de polei, zapada sau gheata

În sfârşit s-a lămurit şi problema cauciucurilor de iarnă. Guvernul a emis o ordonanţă de urgenţă care spune în sfârşit când şi mai ales pe ce drumuri trebuie să avem pneuri de iarnă montate pe maşini.

Aşadar, în fiecare an, începând cu data de 1 noiembrie, toate autoturismele care circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei trebuie obligatoriu echipate cu anvelope de iarnă sau all-season (inscripţionate M+S), pe toate cele patru roţi. Cu alte cuvinte, dacă drumurile sunt uscate în perioada de iarnă nu vom fi amendaţi că nu avem cauciucuri corespunzătoare pe maşini. Acest amănunt e foarte important, mai ales pentru cei care circulă preponderent în oraş şi nu au pneuri de iarnă.

Ordonanţa mai prevede şi faptul că autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sau cu peste nouă locuri trebuie echipate cu anvelope de iarnă pe axa/axele de tracţiune. Vor fi amendaţi şi şoferii care vor circula cu lanţuri pe carosabilul uscat, întrucât acestea trebuie folosite doar când drumul e acoperit de zăpadă.

Amenzi între 2.500 şi 4.000 lei
Vor exista controale în trafic pentru cei care nu respectă aceste prevederi, iar amenzile vor fi (cum altfel) usturătoare: între 2.500 şi 4.000 lei. Pentru transportatori însă, veştile sunt mai rele: autorităţile vor putea controla la sediile firmelor dacă acestea respectă prevederile ordonanţei, în plus având dreptul să verifice şi starea tehnică generală a autovehiculelor.

Mai mult, toţi şoferii care provoacă accidente din cauza lipsei cauciucurilor de iarnă vor fi obligaţi şi la plata cheltuielilor pentru degajarea drumului şi a eventualelor daune aduse drumului (parapeţi, semnalistică rutieră etc). Asta pe lângă daunele ce vor trebui plătite maşinilor avariate. Dacă în condiţii normale, toate astea sunt plătite de RCA, dacă maşina nu e echipată corespunzător şoferul va trebui să scoată toţi banii din buzunar! Aşadar, atenţie mare!

Foto: ArhivaFoto.ro
Via | HotNews

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

6 comentarii la „Cauciucurile de iarna, obligatorii din noiembrie 2011 doar pe drumuri acoperite de polei, zapada sau gheata”

  1. @suzuki

    tu cand franezi, doar pe 2 roti ai frana? Intr-un viraj, cand masina derapeaza, crezi ca doar fata sau doar spatele derapeaza ?

    daca raspunsurile la intrebarile mele sunt „nu” atunci cred ca ai raspunsul la intrebarea ta.

  2. Lucrez in service auto si pot sa va spun am montat pana azi anvelopele de iarna la toate parcurile auto pe care le intretinem, ei fiind primii clienti care au schimbat incaltamintea. Eu unul sunt pentru anvelope de iarna deoarece reprezinta siguranta soferului si pasagerilor in trafic. In plus te ajuta sa lungesti viata anvelopelor de iarna, ca si cand ai mai multe perechi de pantofi si ii porti in paralel pentru a-i proteja :).

  3. In perioada urmatoare ma astept sa vad in targ la vanzare un aparat de genul ciocanului de lipit care stanteaza literele M+S pe orice cauciuc 😉

  4. Eu zic ca e corect sa fie obligatoriu pe toate rotile, pentru ca la o franare de urgenta sau la o manevra de evitare masina nu va mai fi stabila si spatele (sau fata, depinde de puntea motoare) va fugi. Din cate stiu, si in tarile vestice e la fel.

  5. Salut, nu inteleg de ce trebuie ” pe 4 roti” si nu decat pe cele 2 unde este tractiunea !….in rest sa fie la ei in buzunarul lor, ca asta e gandita pentru lichidari de stocuri si nu numai .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.