Ce atata filosofie cu cauciucurile de iarna?

Toate site-urile din România, de profil auto sau nu, se înghesuie să ne explice cum stă treaba cu anvelopele de iarnă și obligativitatea folosirii acestora de la 1 noiembrie. Se despică firul în patru și se bate apa în piuă deși subiectul este extrem de simplu. După părerea mea, sunt trei lucruri pe care un șofer trebuie să le rețină:

– de la 1 noiembrie 2011 sunt obligatorii cauciucurile de iarnă, identificate prin inscripționarea M+S (mud and snow) și derivatele sale (M/S, M.S., M-S sau M&S). Dacă aveţi anvelope all-season și acestea sunt inscripţionate astfel, aveţi tot dreptul să le folosiţi şi în sezonul rece;

– bunul-simţ trebuie să ne ghideze şi în cazul folosirii anvelopelor de iarnă. Adică să nu încercăm să fentăm legea pentru că aceasta ne lasă, îngăduind folosirea anvelopelor de vară în intervalul 1 noiembrie – 31 martie dacă temperatura este mai mare de 7 grade Celsius iar drumul e uscat. Este un risc inutil, întrucât vremea se poate schimba foarte rapid, iar dacă provocați un accident asigurarea RCA nu va deconta absolut nimic;

renunțați să cumpărați anvelope second-hand. Reprezintă un risc enorm pentru siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic! Credeți că nemții renunță la aceste cauciucuri pentru că sunt bune?

PS: Am montat ieri anvelopele de iarnă pe Polo, cost 76 lei la o vulcanizare din Dămăroaia (demontat pneuri de vară de pe jante de tablă de 14 țoli, montat pneuri de iarnă pe aceleași jante și echilibrat roți). Anvelopele Debica Frigo 2 (165/70 R14) le-am cumpărat în vară de la anvelopejantepromotii.ro, cu 684 lei, transport inclus.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

4 comentarii la “Ce atata filosofie cu cauciucurile de iarna?”

  1. Da, poti sa zici si asta, doar ca o anvelopa all-season nu poate oferi siguranta uneia de iarna in sezonul rece sau a uneia de vara in sezonul cald. Totul e sa iti adaptezi stilul de condus la distantele de franare mai mari si la aderenta mai scazuta in unele situatii.

  2. Salut,eu am achizitionat anvelope all-season m+s shi gata,…”am impuscat doi iepuri dintr-o lovitura”…:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *