Ce atata filosofie cu cauciucurile de iarna?

Toate site-urile din România, de profil auto sau nu, se înghesuie să ne explice cum stă treaba cu anvelopele de iarnă și obligativitatea folosirii acestora de la 1 noiembrie. Se despică firul în patru și se bate apa în piuă deși subiectul este extrem de simplu. După părerea mea, sunt trei lucruri pe care un șofer trebuie să le rețină:

– de la 1 noiembrie 2011 sunt obligatorii cauciucurile de iarnă, identificate prin inscripționarea M+S (mud and snow) și derivatele sale (M/S, M.S., M-S sau M&S). Dacă aveţi anvelope all-season și acestea sunt inscripţionate astfel, aveţi tot dreptul să le folosiţi şi în sezonul rece;

– bunul-simţ trebuie să ne ghideze şi în cazul folosirii anvelopelor de iarnă. Adică să nu încercăm să fentăm legea pentru că aceasta ne lasă, îngăduind folosirea anvelopelor de vară în intervalul 1 noiembrie – 31 martie dacă temperatura este mai mare de 7 grade Celsius iar drumul e uscat. Este un risc inutil, întrucât vremea se poate schimba foarte rapid, iar dacă provocați un accident asigurarea RCA nu va deconta absolut nimic;

renunțați să cumpărați anvelope second-hand. Reprezintă un risc enorm pentru siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic! Credeți că nemții renunță la aceste cauciucuri pentru că sunt bune?

PS: Am montat ieri anvelopele de iarnă pe Polo, cost 76 lei la o vulcanizare din Dămăroaia (demontat pneuri de vară de pe jante de tablă de 14 țoli, montat pneuri de iarnă pe aceleași jante și echilibrat roți). Anvelopele Debica Frigo 2 (165/70 R14) le-am cumpărat în vară de la anvelopejantepromotii.ro, cu 684 lei, transport inclus.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

4 comentarii la „Ce atata filosofie cu cauciucurile de iarna?”

  1. Da, poti sa zici si asta, doar ca o anvelopa all-season nu poate oferi siguranta uneia de iarna in sezonul rece sau a uneia de vara in sezonul cald. Totul e sa iti adaptezi stilul de condus la distantele de franare mai mari si la aderenta mai scazuta in unele situatii.

  2. Salut,eu am achizitionat anvelope all-season m+s shi gata,…”am impuscat doi iepuri dintr-o lovitura”…:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.